از محل تبصره ٢ قانون بودجه و بزودی؛

دو طرح وزارت نفت به شورای اقتصاد ارسال می‌شود

معاون وزیر نفت از آماده بودن ٢ طرح وزارت نفت از محل بند "ق" تبصره ٢ قانون بودجه ٩٣ برای ارسال به شورای اقتصاد خبر داد و گفت: تاکنون ٦ طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت از سوی شورای اقتصاد تصویب و ابلاغ شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، منصور معظمی با اشاره به این که تاکنون ٨٠ میلیارد دلار از محل  بند "ق" تبصره ٢ قانون بودجه ٩٣ تصویب شده است، گفت: وزارت نفت تاکنون ٩ طرح بهینه سازی مصرف انرژی به شورای اقتصاد پیشنهاد داده است و ٢ طرح را نیز بزودی به این شورا ارائه می دهد.
 
وی با بیان این که چهار طرح از این طرحها تاکنون برای اجرا ابلاغ شده است درباره این طرحها گفت: گازرسانی به نیروگاههای حرارتی استان سیستان و بلوچستان، گازرسانی به باقیمانده شهرها و روستاهای کشور از طریق خطوط لوله و دیگر روشهای نوین گازرسانی، اصلاح بازدهی موتورخانه های مسکونی، تجاری و اداری و جایگزینی ١٧ هزار اتوبوس با اتوبوس گاز سوز چهار طرحی هستند که ابلاغ شده است.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با اشاره به این که دو طرح تبدیل موتورهای دیزلی به برقی در چاههای آب کشاورزی و توسعه حمل و نقل از سوی راه آهن نیز در شورای اقتصاد تصویب شده است درباره طرحهای در دست بررسی نیز گفت:  توسعه حمل و نقل مسافر توسط مترو تهران، توسعه حمل و نقل مسافر در هشت کلانشهر توسط مترو و جایگزینی ٤٠٠ هزار موتوسیکلت بنزینی فرسوده با موتوسیکلت برقی هم اکنون در دست بررسی است.
 
وی از همکاری شورای اقتصاد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای تصویب این طرحها قدردانی کرد و گفت: در جریان بررسی این طرحها همکاری خوبی میان وزارت نفت و این سازمانها وجود داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار