سردار همدانی در همایش بین‌المللی تعاون و امداد بشردوستانه مطرح کرد

تشکیل بسیج 100 میلیونی در کشورهای منطقه / کمک‌های مردمی از 31 استان برای جبهه مقاومت

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: امروز جوانان سوریه، عراق و لبنان جمع شده‌اند تا بسیج 100 میلیونی تشکیل شود و در بوسنی نیز این اتفاق (دفاع مظلومین) افتاد.

تشکیل بسیج 100 میلیونی در کشورهای منطقه / کمک‌های مردمی از 31 استان برای جبهه مقاومتبه گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ حسین همدانی مشاور فرمانده کل سپاه در همایش بین‌المللی تعاون و امداد بشردوستانه که در سالن اجتماعات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: قرن بیست و یکم قرن شکوفایی علم است و در این قرن همین‌طور که به سمت جلو پیش می‌رویم انسان به پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی دست یافته است.

وی افزود: بعضاً برخی دولت‌ها برای انسانی تلاش‌های فراوانی می‌کنند تا زنده بماند، اما برخی زنان و کودکان مظلوم را قتل عام می‌کنند و اگر انسان تربیت صحیحی نداشته باشد به جای خدمت، جنایت می‌کند.

مشاور فرمانده کل سپاه تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با تشکل‌های مردم نهاد انقلاب را به پیروزی رساند و فرهنگ ما متکی به مردم است و مدیریت امام (ره) جهادی بود.

وی با بیان اهمیت نقش مردم در مشارکت امور خیریه و پیروزی انقلاب با حضور مردم تأکید کرد: جهان اسلام باید ده‌ها بسیج میلیونی تشکیل دهد و امروز این امر در حال تحقق یافتن است و آثار آن را می‌بینیم.

سردار همدانی یادآور شد: امروز جوانان سوریه، عراق و لبنان جمع شدند و بسیج 100 میلیونی تشکیل می‌شود و در بوسنی هم این اتفاق (دفاع مظلومین) افتاد.

مشاوره فرمانده کل سپاه با اشاره به اهمیت روحیه تعاون و همکاری بین مردم و حمایت از مستضعفین در همه زمینه‌ها اظهار داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکل‌های مردم پایه است که نه تنها در یک عرصه بلکه باید در همه زمینه‌ها ایجاد شود و جهان‌خواران و زالو صفتان خون مستضعفین را می‌مکند و حمایت از مستضعفین اولی بر همه مأموریت‌های مردم نهاد است.

وی با بیان تشکیل بسیج سازندگی توسط امام (ره) و رفع محرومیت و لزوم ادامه دادن این مسیر یادآور شد: مردم همواره با تعاون و همکاری مشکلات خود را حل می‌کنند.

سردار همدانی با اشاره به تحریم در اوایل انقلاب و توصیه امام خمینی (ره) مبنی بر صرفه‌جویی افزود: مردم همکاری بسیار خوبی داشتند و اگر این اتفاق نمی‌افتاد دولت و نظام سقوط می‌کرد و باید به سمت تشکل‌های مردم نهاد پیش برویم تا پیشرفت کنیم.

مشاوره فرمانده کل سپاه گفت: در سوریه بیش از 4 سال از بحران می‌گذرد و منبع درآمد این کشور از جمله دام و کشاورزی، نفت و گردشگری با مشکل جدی مواجه است اما شرایط عراق نسبت به سوریه متفاوت بوده و این کشور از لحاظ ذخیره ارزی و درآمدی مشکل ندارد.

وی با اشاره به تشکیل بسیج سازندگی در سوریه با نام "جهاد البنا" گفت: در ابتدا شرایط طوری بود که برای آن‌ها قابل درک نبود و امروز که ملت ایران به آن‌ها کمک می‌کند،‌ آن‌ها احساس می‌کنند که ملت ایران در کنار سوریه است و جهاد البنا در سوریه ایجاد شده و از همه استان‌های ایران کمک خدماتی می‌رود.

سردار همدانی با اشاره به کمک مسیحیان ایرانی به مردم استان حلب تصریح کرد: این کمک‌ها با توجه به محاصره بودن این شهر انجام شد و به دست مردم این شهر رسید و مردم به تشکل‌های خوش سابقه مردمی اعتماد دارند و در این برهه حساس که به فرموده رهبری یک پیچ تاریخی است و آمریکا نظریه دهکده جهانی و غرب آسیای جدید را مطرح می‌کند، مدیریت جهادی باید تفکر مردم نهاد داشته باشد و هدف آن خدمت به مردم باشد.

مشاوره فرمانده کل سپاه تأکید کرد: از 31 استان کشور کمک به جبهه مقاومت ارسال می‌شود و در دوران 8 سال دفاع مقدس نیز مردم نقش ویژه‌ای در دفاع از کشور داشتند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بهترین آرامشی که ما نیاز داریم خدمت به مردم است و انسان را آرام و خشنود می‌کند و معامله‌ای است که خدا پاداش آن را خودش می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار