با حضور سردار سعید قاسمی؛

اولین کارگاه آموزشی عمار و دومین گردهمایی اکران کنندگان چهارمحال و بختیاری برگزار‌ شد

کارگاه آموزشی یک روزه‌ی فیلمبرداری با حضور تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان فیلم‌های جشنواره عمار برگزار‌شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از عمارفیلم، کارگاه آموزشی یک روزه‌ فیلمبرداری و دومین گردهمایی اکران‌کنندگان استان چهارمحال و بختیاری، 14 اسفندماه با حضور تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان فیلم‌های جشنواره عمار، آقایان عبدالله‌زاده، تهیه‌کننده فیلم‌های «بدون مرز»، «انجمن حجتیه» و همچنین سید مرتضی حسینی تهیه کننده مستند «مردانه» و حیدری به عنوان اساتید کارگاه در دبیرستان نمونه علامه طباطبایی شهرکرد برگزار شد.

این کارگاه آموزشی با حضور 37 مهمان که اکثر آنها از اکران‌کنندگان فیلم های جشنواره عمار در استان چهارمحال و بختیاری بودند، از ساعت هشت صبح با تشکیل کلاس‌های تخصصی شروع شد. ترکیب‌بندی و زیبایی‌شناسی تصویر، تصویربرداری و آشنایی با دوربین و آشنایی با اصول مستندسازی و انواع آن مباحث مطرح شده در کلاس‌های تخصصی کارگاه آموزشی بودند. در این کارگاه آموزشی اولین جلسه هیئت هنر استان نیز با سخنرانی سید حسین موسوی برگزار شد.


در ادامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام سید حسین موسوی و سخنرانی وی در خصوص ضرورت تعیین اولویت ها در زندگی برگزارشد. همچنین با توجه به ایام فاطمیه، ابتدای این جلسه به سوگواری و روضه خوانی بانوی دو عالم متبرک گردید.

جلسات بعد از ظهر با کارگاه مستند و کارگاه نقد فرمیک فیلم با حضور کارشناسان و کارگردانان استان ادامه یافت و حسن ختام این برنامه هم سخنرانی سردار سعید قاسمی بود.



هرسال شاهد اقتدار بیش‌تر نظام از سال قبل هستیم


سردار سعید قاسمی با اشاره به تهدیدهای اخیر امریکا و ادعای دور شدن مردم ایران از مدل تفکرات امام راحل و رهبر معظم انقلاب گفت: 37 سال است که ادعا می‌کنند نظام اسلامی در آستانه سقوط است؛ اما هرسال شاهد اقتدار بیش‌تر نظام از سال قبل هستیم، و حضور مردم هم در راهپیمایی 22 بهمن هر سال گسترده تر و پرشورتر است تا جایی که در راهپیمایی امسال با جمعیتی بسیار بیشتر و شعارهایی کوبنده تر از هرسال مواجه‌شدیم.


این فعال فرهنگی- سیاسی افزود: در طول این 37 سال همه توطئه‌هایی که در این چند سال اخیر انقلاب کشورهایی مانند مصر و... را متوقف کرد با شدت بسیار بیشتر علیه این نظام به کار بستند؛ اما خودشان روز‌به‎روز ضعیف‌تر شدند و نظام اسلامی نفوذش در  منطقه و دنیا افزایش یافته است.


وی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با اشاره به فتنه پیچیده سال 88 گفت: هنوز قلب فتنه بیرون کشیده نشده و دشمن باز هم دارد برنامه‌ریزی می‌کند که به انقلاب لطمه بزند.


 سردار قاسمی خاطر‌نشان کرد: دشمن عناصر خودش را دارد و در حال برنامه‌ریزی است. آن‌ها با فرمانده و سازماندهی عمل‌می‌كنند؛ از ابزارهای مختلفی مانند پول، مواد مخدر، مسكرات و... برای رسیدن به هدف‌هایشان استفاده می‌كنند،اما طرف ما همه چیز را به بازی گرفته و حاضر به  كار تشكیلاتی نیستند.



در جبهه انقلاب هر‌ زمان ده نفر دور هم جمع شوند، بعد از شش‌ماه انشعاب زده می‌شود


این یادگار دفاع مقدس ادامه‌داد: متاسفانه در جبهه انقلاب هر‌ زمان ده نفر دور هم جمع می‌شوند بعد از شش‌ماه انشعاب زده و به این همه توصیه‌های آقا هم توجهی نمی‌كنند.


وی با اشاره به جانفشانی‌های رزمندگان اسلام درهشت سال دفاع مقدس گفت: در طول چند قرن گذشته هرگاه جنگی بر ایران تحمیل شد پادشاهان فاسد، بخشی از خاک این سرزمین را به دشمن دادند و تنها شاگردان مکتب امام روح الله بودند که در طی هشت سال اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این سرزمین هم از دست برود.


همه جا جبهه است،اما خط خالیست


سردار قاسمی با اشاره به گسترده‌تر شدن حوزه‌های مختلف جنگ با دشمن بیان‌داشت: جبهه یك زمانی 1000 كیلومتر بود و الان خیلی بیش‌تر، همه جا جبهه است، اما خط خالیست.


این فعال فرهنگی- سیاسی افزود: متاسفانه در فتنه 88 دیدیم كه دشمن در برخی عرصه‌ها می‌تواند از ما تلفات بگیرد. آن‌ها حتی به خانه‌های ما هم وارد شده‌اند و به ما ضربه می‌زنند.


وی همچنین از نظام آموزشی كشور و به‌ویژه محتوای كتب درسی انتقاد كرد و گفت: متاسفانه در كتب درسی ما جای قابل توجهی برای انتشار تفكرات ناب انقلاب، امام روح الله، شهدا و دفاع مقدس وجود ندارد، این مدل آموزش و پرورش بچه مسلمان متعهد بار نمی‌آورد و آن چیزی هم كه تا كنون جوانان ما را پایبند به ارزش‌ها كرده هیئات مذهبی و فعالیت‌های فوق برنامه‌ای بوده كه توسط افراد دلسوز و دغدغه‌مند و به صورت خود‌جوش انجام شده است.



باید یك جبهه برای مقاومت تشكیل بدهیم


سردار قاسمی در پاسخ به این سئوال كه در این شرایط پیچیده و دشوار چه باید كرد گفت: اگر به این نتیجه رسیده‌ایم كه در شرایط جنگ نرم هستیم باید یك جبهه برای مقاومت تشكیل بدهیم. وی خاطر نشان كرد: نمی‌شود قلم را با فیلم زد، بلكه باید قلم را با قلم زد، فیلم را با فیلم و به طور كلی در هر عرصه‌ای متناسب با همان نبرد وارد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار