در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

دستور کار مذاکرات آتی در لوزان سوییس از زبان یک عضو تیم هسته‌ای کشورمان

یک عضو تیم هسته‌ای کشورمان دستور کار مذاکرات آتی(24 تا 29 اسفند) در لوزان سوییس را تشریح کرد.

یک عضو تیم هسته‌ای در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، پیرامون مذاکرات هفته آتی ایران و 1+5 که قرار است تا 29 اسفند ماه در لوزان سوییس برگزار شود اظهار داشت: در این دور از گفتگوها نشست کلی ایران و 1+5 برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در این دور از مذاکرات با طرف غربی همچون دورهای گذشته دیدارهای دوجانبه برگزار خواهد شد، گفت: دیدار دوجانبه وزرای خارجه ایران و امریکا نیز برگزار می‌شود.
 
پیش از این نیز رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان در رابطه با دور بعدی مذاکرات که در هفته آینده و تقاضای طرفین (طرف داخلی و طرف مذاکره کننده) برای حضور رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: من برای حضور در بار اول شرط گذاشتم که همتای ما هم حضور پیدا کند که خوشبختانه روی شرطم ایستادم و این شرط محقق شد و عزت ملت ایران محفوظ ماند.( ادامه متن را در اینجا بخوانید)
 
گفتنی است رییس تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با بیان اینکه احتمال توافق بیش از ۵۰ درصد است، گفت: احساس می‌کنم هردو طرف اعتقاد دارند موفقیت و رسیدن به توافق مفید‌تر از شکست مذاکرات است؛ نرسیدن تفاهم، پایان دنیا نیست اما هر دو طرف زمان و حیثیت سیاسی خود را برای موفقیت این گفتگو‌ها هزینه کرده‌اند.  
 
ظریف درباره آخرین دور مذاکرات ژنو با حضور صالحی و مونیز نیز افزود: در این دور پیشرفت‌هایی حاصل شده و این پیشرفت هم از سوی دو طرف انجام شده است. در دو طرف تصمیمات مثبتی در حوزه فنی گرفته شد.( ادامه متن را در اینجا بخوانید)
 
انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار