رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه:

برای مبارزه با مفاسد، تسامح و مصلحت‌اندیشی نداشته باشیم

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت: پرونده و آن چه در اختیار دستگاه قضایی است اسرار مردم است و نباید به بهانه تبیین یا توجیه افکار عمومی آن را افشا کنیم، مگر در مواردی که قانون صلاح بداند.

در مبارزه با فساد هر چند محدود، تسامح و مصلحت‌اندیشی نکنیم
به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه از مجموعه‌های نظارتی و مدیریتی این قوه خواست در مبارزه با فساد و برخورد با آن هر چند کوچک و محدود باشد، تسامح و مصلحت اندیشی نکنند.

حجت‌الاسلام «سیداسماعیل خطیب» در مراسم تکریم و معارفه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان گلستان در گرگان اظهار کرد: فساد هر چند کوچک همانند ویروسی است که اگر آن را مهار نکنیم و از بین نبریم در درازمدت تبدیل به غده چرکینی خواهد شد که بر سلامت پیکره دستگاه خدشه وارد می‌کند.

وی وظیفه حفاظت را در وهله اول نظارت، پیشگیری، توصیه، ارشاد و آگاه‌سازی خواند و گفت: وظیفه اصلی ما حفظ نیروی انسانی و احیای نفس است و در مراحل بعدی برخورد قانونی و مقابله را داریم.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، وظیفه همه کسانی که به نوعی در مجموعه قوه قضائیه فعالیت می‌کنند را خدمت به مردم و جلب رضایت آنان عنوان کرد و افزود: اگر نتیجه عمل و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم رضایت مردم را در پی نداشته باشد باید بدانیم آن چه عمل کرده‌ایم مبتنی بر ارزش‌های الهی نبوده است.

خطیب تصریح کرد: اگر کردار و خلق و خوی خود را با ایمان و عمل صالح توأم کنیم می‌توانیم امیدوار باشیم با یک حرکت جهادی و اثرگذار اقامه عدل کنیم.

رییس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که باید مواظب باشیم رفتار و اعمال ما سبب نارضایتی مردم نشود، اظهار داشت: مهم‌ترین و راهبردی‌ترین قدرت و اقتدار نظام ما مردم هستند و باید در برنامه‌های آموزشی که برای کارکنان برگزار می‌کنیم بر نکات اخلاقی به صورت ویژه تاکید شود.

حجت‌الاسلام خطیب با تاکید بر اصل رازداری خاطرنشان کرد: پرونده و آن چه در اختیار دستگاه قضایی است اسرار مردم است و نباید به بهانه تبیین یا توجیه افکار عمومی آن را افشا کنیم، مگر در مواردی که قانون صلاح بداند.

انتهای پیام/
برچسب ها: خطیب ، قوه ، قضاییه ، فساد ، غده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار