با پیاده روی های برنامه ریزی شده عمر نوح داشته باشید!

بی تحرکی در ا فراد، احتمال ابتلا به سرطان به میزان بسیار زیادی افزایش می‌دهد،

زهرا عبداللهی، مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: مساله کم تحرکی در دیگر بیمارها همچون بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون بالا، دیابت و اضافه وزن نیز صادق است.

با این وجود، اکثر مردم کشور کمتر از میزان مورد نیاز ورزش می‌کنند. طبق آمار منتشر شده، 35 درصد افراد 15-64 ساله  کشور در اوقات فراغت خویش به هیچ  عنوان فعالیت فیزیکی انجام نمی‌دهند.

وی ادامه داد:  تحقیقات نشان داده است که سی دقیقه فعالیت ورزشی متوسط (طوری که تنفس و ضربان قلب افزایش یابد و در عین حال بتوان با همراه خود صحبت کرد) در اکثر روزهای هفته و ترجیحا 7 روز هفته می‌تواند باعث حفظ سلامتی بدن و کاهش خطر ابتلا به سرطان شود. در عین حال تحرک متناسب با شرایط و وضعیت بیماران 7در بهبود شرایط روحی و افزایش مقاومت بدنی این بیماران موثر است. همچنین به افزایش طول عمر این افراد کمک خواهد کرد.

عبداللهی تاثیرات فعالیت بدنی را انگونه عنوان کرد: افرادی که به لحاظ  جسمی فعال هستند، نسبت به افراد بی تحرک زندگی طولانی‌تری دارند. علاوه بر این که خطر سرطان در آنها پایین است. در مغرض خطر کمتری از انواع بیماری‌ها و وضعیت‌های غیرعادی من جمله چاقی و اضافه وزن، سکته مغزی، دیابت، فشار خون بالا، آرتروز و پوکی استخوان قرار دارند.

گفتنی است؛ فعالیت منظم بدنی با کنترل وزن، افزایش سطح انرژی و کاهش استرس، سبب بهبود خلق و عزت نفس در افراد می‌گردد. بنابر شواهد علمی، فعالیت بدنی منظم حتی بعد از سال‌ها غیر فعال بودن، می‌تواند خطر مرگ و میر را کاهش دهد.
نکته قابل توجه این است که فعالیت بدنی لزوما نباید شدید باشند. به طور مثال پیاده روی تند برای حداقل 30 دقیقه  در روز مزایای مهمی را برای سلامت به همراه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.