مراسم اختتامیه جشنواره پژواک در منطقه9 برگزارشد

مراسم اختتامیه دومین جشنواره پژواک با حضور شهردار منطقه9، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه، دیگر روسا و معاونین این اداره و مدیر کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در سالن کنفرانس این اداره برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران، در این مراسم سید علیرضا حسینی شهردار منطقه9 ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه  و فرا رسیدن ایام نوروز و اهمیت و ضرورت مطالعه و پژوهش اظهار کرد: پژوهش در برخی از موارد آنگونه که باید شناخته شده نیست اگر چه اهمیت آن بسیار مهم وضروری است و باید برای شهروندان روشن باشد که از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: افرادی که تعصب وتعلق خاطر دارند در جهت نهادینه سا زی فرهنگ پژوهش گام برمی دارند و این خالص ترین مطالعات است واز اهمیت خاصی برخوردار است.

شهردار منطقه9 گفت: رضایت شهروندان از اهمیت خاصی برخوردار است و باید اینگونه جشنواره ها به سمت کاربردی شدن سوق داده  ودر سطح محلات به کار شود.و از شهروندانی که تلاش می کنند در خدمت محله اشان باشند از نظریات آنها استفاده شود و اگر مطالعاتی با موضوع پیوست های اجتماعی صورت گیرد باید مورد بررسی قرار گیرد تا وضعیت منطقه شکل مطلوب تری را پیداکند.

در ادامه مراسم محکی مدیر کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و فرا رسیدن نوروز، گفت: شهرداری تهران درطی 10 سال گذشته اهتمام خودش را در جهت حرکت خودش را از یک سازمان صرفا خدماتی به سمت یک نهاد اجتماعی و فرهنگی جهت گیری کرده است به دلیل اینکه مدیران شهری بر این باورند که صرف ارائه خدمات شهری و توسعه کالبدی، فنی وعمرانی چنانچه باعث ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به سوی یک زندگی متعالی و با کیفیت نشود هر قدر هم در جهت توسعه خدمات وکالبد شهر فعالیت کنیم بسنده نخواهد بود. 

بنابراین لازم است با نگاهی فرهنگی و اجتماعی انسان مدار و عدالت جو که در صدد ایجاد فرصت های برابر برای همه شهروندان است اقدامات خود را جهت گیری کنند.

مقدمه چنین کاری انجام مطالعات و پژوهشهای اجتماعی و فرهنگی محله محور با استفاده از تمامی ظرفیتهای انسانی و کارشناسی موجود است در حال حاضر در 354 محله شهر تهران خانه هایی با عنوان خانه پژوهش با حضور پژوهشگران محله فعالیت می کنند که هدف آن تولید اطلاعات وپژوهشهای کاربردی محله ای است و نامگذاری پژواک از همین جا شکل گرفت اما در معنا پژواک یعنی  پژوهشها واطلاعات کاربردی محله ای است.

در این جشنواره هرساله به بهترین آثار پژوهشی محله محور مورد تقدیر قرار می گیرد تا انگیزه ای برای تلاش بیشتر پژوهشگران محله ای باشد.

گفتنی است در پایان مراسم به پژوهشگران برتر محله ای تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.