تشریح برنامه‌های مهمان طهران شهرداری تهران در نوروز 94

آغاز برنامه های گردشگری نوروز از 2 فروردین / سامانه 137 و سایت visit.tehran.ir مراكز خريد تورهاي تهران گردي

فرزاد هوشیار پارسیان مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی برنامه‌های طرح مهمان طهران شهرداری تهران در نوروز 1394 را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران   فرزاد هوشیار پارسیان مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با بیان اینکه طرح کلان مهمان طهران در نوروز سال 1394 با شعارهای تهران را ببینیم و تهران دوستت دارم برگزار می شود، اظهار كرد: شهر تهران با قدمتی 450 ساله گنجینه‌ای برای کشور است و شهردار محترم تهران بر لزوم فعال شدن ظرفیت های گردشگری تهران تاکید ویژه ای دارند.

هوشیار پارسیان با تشریح برنامه های ستاد گردشگری شهرداری تهران افزود: امسال پیش فروش تورهای تهرانگردی در مراکز پرتردد شهر تهران از 17 اسفند آغاز شده و ایستگاه‌های اطلاع رسانی نیز در سطح شهر فعال هستند و مراسم استقبال و بدرقه در مبادی ورودی و خروجی تهران ایجاد می شود.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با بیان اینکه برنامه های گردشگری نوروز از 2 فروردین آغاز می شود، گفت: 16 تور تهرانگردی شامل 10 تور نیم روزه و 6 تور یک روزه با موضوعات مختلف مذهبی، طبیعت گردی و تاریخی در نوروز 94 برگزار می شود که علاقه مندان می توانند از طریق سامانه 137 و سایت visit.tehran.ir نسبت به خرید این تورها اقدام کنند و در کلانشهرها نیز تورهای رویال پیش فروش شده است.

وي بیان اینکه تورهای یک روزه مهمان طهران با موضوعات مذهبی، فرهنگی، تاریخی و تفریحی برگزار می شود، گفت: سه برج، ری باستان، اراضی عباس‌آباد، بهارستان و شمیرانات از جمله عناوین تورهای یک روزه مهمان طهران 94 است و با توجه به اینکه نوروز امسال بهار فاطمی است؛ تور ویژه ایام فاطمیه شامل سفر به قم – جمکران نیز در نیمه اول فروردین برای شهروندان تهرانی برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی از برگزاری تورهای ویژه تهرانگردی برای خانواده معظم شهدا خبر داد و گفت: خانواده معزز شهدا می توانند با هماهنگی شهرداری مناطق، مهمانان خود را برای حضور در این تورهای تهرانگردی معرفی کنند.

وي درباره اسکان مسافران نوروزی نیز گفت: 8 نقطه بدرقه و استقبال برای هدایت مسافران نوروزی در مبادی ورودی تهران مشخص شده است و 10 کمپ اسکان موقت و 22 مدرسه با همکاری آموزش و پرورش در مناطق مختلف به اسکان مسافران نوروزی اختصاص خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی به تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت حفظ فضای سبز شهر و محیط زیست شهری اشاره کرد و افزود: با دستور شهردار تهران عملیات تجهیز 1000 هکتار اراضی حاشیه بزرگراه شهید بابایی به مبلمان شهری آغاز شده و انشالله تا روز 13 فروردین یعنی روز طبیعت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وي در خصوص توجه به اقشار کم درآمد گفت: کارت تهران شامل تخفیف مناسب در بخش های گردشگری و ایاب و ذهاب است و البته در برخی مناطق همچون 12 و 18 تورهای رایگان اجرا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: ناوگان اتوبوسرانی در همه خطوط بویژه در 10 مسیر خطوط تندرو (بی آر تی) و تاکسیرانی تهران آماده ارایه به خدمات شهروندان تهرانی و هموطنان مهمان تهران است.

وي اعلام کرد: شهروندان تهرانی و هموطنان مهمان طهران می توانند در صورت مشاهده و بروز هرگونه مشکل با سامانه 137 تماس بگیرند تا در اسرع وقت نسبت به رفع و رسیدگی به مشکلات احتمالی اقدامات مقتضی صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران دربا بیان اینکه فقط در منطقه 12 تهران، بیش از 300 نقطه محل گردشگری وجود دارد، تصریح کرد: دکتر قالیباف شهردار تهران تاکید ویژه ای بر احیای بافت تاریخی تهران دارد زیرا در صورت تبدیل بافت تاریخی از محیطی مردانه و صرفا کاری به محیطی زنانه و گردشگری و فرهنگی، علاوه بر رونق این منطقه شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز خواهیم بود.

هوشیار پارسیان با اشاره به اینکه به عنوان مثال درآمد گردشگری یک کشور معادل درآمد نفتی ایران است، افزود: امروز در عرصه گردشگری 1800 نوع شغل وجود دارد که فعال شدن این ظرفیت نقش موثری در اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری خواهدداشت.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با بیان اینکه بیش از 1860 نقطه - شغل در بخش گردشگری تهران وجود دارد، گفت: ظرف 2 سال می توان حدود 2 میلیون شغل مستقیم و غیرمستقیم در عرصه گردشگری تهران ایجاد کرد که بهترین خدمت به شهروندان تهرانی است.
هوشیار پارسیان ادامه داد: قطعا منبع و مرجع گردشگری خارجی در تهران، گردشگری داخلی است.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی درباره برنامه های سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در زمینه سرمایه گذاری در بخش گردشگری نیز تاکید کرد: از مشارکت سرمایه گذاران در بخش های مختلف حوزه گردشگری تهران استقبال می کنیم و درب سرمایه گذاری در این حوزه باز است.

هوشیار پارسیان در پایان اظهاركرد: راهبرد شهرداری تهران در ایام نوروز میزبانی است؛ چه مسافران نوروزی و چه همشهریان. تلاش می کنیم مردم از برنامه های متنوع شهرداری تهران بهره مند شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نوری
۱۰:۱۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
با عرض ادب و احترام
بنده سه روزه تمام تلاشم رو برای دیدن سایت گردشگری شهرداری تهران کرده ام اما به هیچ طریقی باز نشد. با چند سیستم مختلف و با چند برازر مختلف. ستاد 137 هم که فقط میگه برید ساید رو ببینید. من هنوز هیچ اطلاعاتی نتونستم بدست بیارم
آخرین اخبار