مصرف روزانه 10 تا 12 درصد پروتئین ضروری است

اصولا پزشکان به اهمیت تغذیه و رسیدن تمام مواد غذایی خصوصا پروتئین به بدن تاکید بسیاری دارند.

پیام فرح بخش، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، بیان کرد: کواشیور کور نوعی سوء تغذیه است که به بیماری ماراسموس شباهت زیادی دارد. در مارسموس فرد دچار سوء تغذیه پروتئین و انرژی است اما در این بیماری، فرد تنها از سوء تغذیه پروتئین رنج می‌برد.کواشیور کور معمولا در کودکان 2 تا 5 سالی دیده می‌شود که میزان دریافت پروتئین آنها بسیار پایین است.

وی در ادامه اذعان کرد: افراد باید به طور معمول 12 تا 20 درصد رژیم غذایی خود را از پروتئین تامین کنند.اغلب افرادی که در فقر زندگی می‌کنند، انرژی مورد نیاز خود رااز منابع کربوهیدارت مانند سیب زمینی و نان تامین می کنند و به همین علت است که شخص نمی‌تواند پروتئین کافی دریافت کند.

وی افزود: کواشیور کوری‌ها به شدت با تحلیل بافت عضلانی خود مواجه و حالت پوستی بر استخوان پیدا می‌کنند.تفاوت فاحش این بیماران با بیماران ماراسموس در این است که این افراد دارای شکم هایی برآمده هستند که از تجمع مایع در شکم آنها پدید آمده است.

وی در مورد راهکار درمانی کواشیورکور گفت: این بیماران باید تناسب غذایی خود را رعایت کرده و با مراجعه به پزشک متخصص به آرامی پروتئین را وارد رژیم غذایی خود کنند تا تناسب لازم بین کربوهیدارت و پروتئین دریافتی برقرار شود.

شایان ذکر است که باید فرد بیمار به درمان به موقع خود اهمیت دهد چراکه پروتئین‌ها واکنش‌گر اصلی بسیاری از عملکرد‌های بدن محسوب می‌شود و ممکن است فرد را به اختلالات آنزیمی یا ایمنی دچار کند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.