آخرین خبرها از عراق/

حمله شدید داعش به منطقه سنجار دفع شد/ مخالفت داعش با برگزاری جشن نوروز در موصل

نیروهای کردستان عراق حمله شدید گروه تروریستی داعش را به مواضع خود در غرب شهر موصل دفع کردند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از منبعی در نیروهای کُرد عراق اعلام کرد: نیروهای پیشمرگه توانستند حملات شدید گروه تروریستی را به محل‌های استقرار نیروهای کرد در منطقه سنجار در غرب شهر موصل دفع کنند. 

این منبع تأکید کرد: در این عملیات تلفات زیادی به گروه داعش وارد شد و نیروهای پیشمرگه به طور کامل کنترل  اوضاع را در دست گرفتند. 

واکنش وزیر خارجه عراق به مواضع عجیب الازهر
وزیر خارجه عراق با تاکید بر اینکه به کسی اجازه ایجاد خدشه در حاکمیت ملی خود نمی‌دهیم، گفت از مواضع اخیر الازهر درباره نیروهای داوطلب مردمی در عراق متعجب شده است زیرا آنها نیروهایی ملی هستند. 

ابراهیم جعفری با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: از پیام «احمد الطیب» شیخ الازهر متعجب شدم و از اقدام وی در متهم کردن نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای مسلح عراق به طایفه‌گری شوکه شدم. 

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح عراق، نیروهای ملی هستند که از شرف مردان و زنان عراقی دفاع می‌کنند و به خود اجازه نمی‌دهند وارد جبهه بندی‌ها به زیان وحدت ملی عراق شوند. 
جعفری گفت: ما اهل سنت را به قتل بیش از هزار و ۷۰۰ جوان شیعه در پایگاه اسپایکر در نزدیک تکریت متهم نمی‌کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: صدام شیعیان را به قتل رساند اما ما نگفتیم که صدام نماینده اهل سنت بود زیرا او قبل از اینکه شیعیان را به قتل برساند، اهل سنت را به قتل رساند؛ ‌‌‌‌ همان طور که قبل از اینکه کرد‌ها را به قتل برساند، عرب‌ها را به قتل رساند. 

وزیر خارجه عراق خاطرنشان کرد، بخشی از نیروهای داوطلب مردمی از استان‌های سنی نشین هستند و آن‌ها اکنون در تکریت و الانبار و دیالی در وهله اول از خانواده و برادران خود دفاع می‌کنند. همه اقشار جامعه در نیروهای داوطلب مردمی حضور دارند. 

جعفری گفت: ما با کشوری که علیه داعش صف آرایی کرده است، هماهنگی می‌کنیم و بالا‌ترین میزان همکاری را با این کشور داریم زیرا احساس می‌کنیم خطر مشترکی پیش روی ما است و همگان را تهدید می‌کند. 

 خندق داعش در موصل
خبرنگار شبکه العالم در گزارشی از اقدام گروه تروریستی داعش در حفر خندقی در اطراف موصل خبر داد. 
بر اساس این گزارش، گروه تروریستی داعش کار حفاری خندق را اطراف شهر موصل برای جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی آغاز کرده است. این اقدام داعش بعد از شکست‌هایش در استان‌های صلاح الدین و الانبار صورت می‌گیرد. 
 
وی افزود: احداث خندق و استحکامات موسوم به «دژ خلافت» در اطراف شهر موصل از آخرین تحرکات گروه تروریستی داعش برای مقابله با ارتش و نیروهای داوطلب مردمی است اما به گفته کار‌شناسان، این خندق نمی‌تواند مانعی در برابر پیشروی نیروهای عراقی به شمار آید. 
عناصر داعش برای احداث این خندق از مردم شهر از جمله نوجوانان استفاده می‌کنند. سن این نوجوانان از ۱۵ سال تجاوز نمی‌کند. 

عرض این خندق سه متر و عمق آن دو متر است که شهر موصل را از جنوب و شرق احاطه می‌کند. 

درپی اقدام هواپیماهای عراقی در ریختن اعلامیه در شهر موصل و اعلام نزدیک بودن "ساعت صفر" برای حمله به این شهر، عناصر داعش کار احداث «دژ خلافت» خود را سرعت بخشیده‌اند. 

مخالفت داعش با جشن نوروز در موصل
 تروریست‌های داعش بیش از ۱۶۰ جوان کُرد را در موصل به دلیل برپایی جشن و شادی به مناسبت عید نوروز بازداشت کردند. 

منابع آگاه روز شنبه اعلام کردند: «جوانان کرد بعد از اخطار داعش مبنی بر ممنوعیت برپایی جشن به مناسبت نوروز، به این اقدام دست زدند.» 

حمله شدید داعش به منطقه سنجار دفع شد/ مخالفت داعش با برگزاری جشن نوروز در موصل

به گفته این منابع، تروریست‌ها حدود ۱۰۰ نفر را در محله‌های باب الجلیل، کوکاجیل، ظهور و دوری حمام و مناطق نزدیک دانشگاه موصل دستگیر کردند. 

این در حالی است که یک منبع امنیتی کُرد در گفتگو با خبرگزاری آناتولی عنوان کرد داعشی‌ها همچنین بیش از ۶۵ جوان کُرد را در محله‌های یونس نبی و الجزائر و الفیصلیه بازداشت کردند. 

این منبع افزود تلاش خانواده‌های بازداشت شدگان برای آزادی فرزندان خود کماکان ادامه دارد. تروریست‌های داعش در ازای آزادی آنها درخواست پرداخت مبالغ سنگینی را مطرح کرده‌اند. 

گروه تروریستی داعش مردم موصل را از جشن و شادی در روزهای نوروز منع کرده است؛ اما جوانان کرد بدون توجه به این هشدار، نوروز را طبق سنت خود جشن گرفتند.

الجعفری: عراق با روسیه در مبارزه با تروریسم هماهنگ است
وزیر خارجه عراق گفت: هماهنگی با روسیه در نتیجه عوامل و شرایط متعددی بوده و روابط بغداد - مسکو برای مقابله با تروریسم ضروری است.

"ابراهیم جعفری" در سفر به روسیه در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم با اشاره به این که بغداد با هر کشوری که علیه تروریسم اقدام کند، هماهنگ است، گفت: رابطه عراق با روسیه تاریخی بوده و چالش های کنونی جهان تداوم این روابط را ایجاب می کند.
وزیر خارجه عراق تصریح کرد تروریسم خطری جدی برای جهان است و مقابله با آن مستلزم اقدام گسترده جهانی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: عراق ، نوروز ، موصل ، داعش ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک فعال سیاسی
۱۳:۳۲ ۰۲ فروردين ۱۳۹۴
با سلام
چندی پیش از طرف عربستان مبلغ 3میلیارد دلار به شیخ الازهر داده شد تا فتوایی مبنی بر حرام بودن کمک به ارتش عراق صادر شود .با توجه به اینکه نیروهای ارتش عراق به تنهایی توان مغابله با داعش را ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۰۷ ۰۲ فروردين ۱۳۹۴
عراق ارتش هم نداشته باشد مردم و نیروهای کرد از عهده داعش بر می آیند مشکل این است که آمریکا کمک اطلاعاتی و تسلیحاتی به داعش میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۲ فروردين ۱۳۹۴
مرگ بر داعش
Iraq
ESMAIL
۱۳:۰۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۴
هولشون بدین داعشو سمت مرزای عربستان یا مصر اون وقت ببینیند دست به دامن همین نیروهای مردمی میشند یا نه
آخرین اخبار