سال ۹۴، سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی»

آیت‌الله حائری شیرازی: انتقاد نشانه رفاقت است و نباید دلیل عداوت شود

عضو خبرگان رهبری گفت: انتقاد نشانه رفاقت است و نباید دلیل عداوت شود. وقتی انسان با کسی قهر است از وی انتقاد نمی‌کند، بلکه از کسی انتقاد می‌کند که او را دوست دارد و در پی برطرف کردن اشتباهاتش می‌باشد.

آیت‌الله حائری شیرازی: انتقاد نشانه رفاقت است و نباید دلیل عداوت شودآیت الله محی‌الدین حائری شیرازی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نامگذاری سال 94 توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان "دولت، ملت ،همدلی و هم زبانی" اظهار داشت: همدلی و هم زبانی بین ملت و دولت معقوله‌ای است که سال‌ها آرزوی قلبی من بوده است. 
 
وی ادامه داد: در بحث عملیاتی شدن این شعار ابتدا خود امت باید با یکدیگر همدل و سپس با دولت متحد شوند. 
 
عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اگر شکافی بین آحاد امت ایجاد شود، چطور ممکن است بتوانند با دولت متحد شوند، گفت: کلام مقام معظم رهبری بیانگر این نکته مهم است که انتقاد از دولت نه تنها ایرادی ندارد، بلکه مکمل کار و رفع کننده اشتباهات است. 
 
آیت الله حائری افزود: انتقاد نشانه رفاقت است و نباید دلیل عداوت شود.  وقتی انسان با کسی قهر است از وی انتقاد نمی‌کند، بلکه از کسی انتقاد می‌کند که او را دوست دارد و در پی برطرف کردن اشتباهاتش می‌باشد. 
 
عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن بیان اینکه ما در کشور موظف هستیم جایگاه انتقاد را حفظ کنیم و رفاقت را در سایه این انتقاد احیا کنیم خاطر نشان کرد: رقابت و رفاقت شعار عملی ما است. بازی ما در سیاست گاهی بازی بچه‌گانه می‌شود که امیدواریم  از این پس و با توجه به منویات مقام معظم رهبری در انتقادها حرفه‌ای عمل کرده و به یکدیگر احترام بگذاریم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: باشگاه ، تیم ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار