نمک یددار را اینگونه نگهداری کنید

بهتر است نمک ید دار بدون منفذ پلاستیکی چوبی، سفالی یا شیشه‌ای رنگی با سرپوش محکم نگهداری کرد.

زهرا عبدالهی مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برای آنکه با مشکل برگشت اختلالات ناشی از کمبود ید در جامعه مواجه نشویم توصیه می‌شود که افراد از نمک‌های ید دار تصفیه شده در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنند.

وی افزود: وجود ناخالصی در نمک علاوه بر ایجاد عوارض نامطلوب سبب کاهش شوری نمک می‌شود و در نتیجه افزایش مصرف نمک را به همراه دارد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: اگر چه برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی، عروقی و افزایش فشار خون، مصرف کم نمک توصیه می‌گردد، اما همان مقدار کم باید از نمک‌های ید دار تصفیه شده مصرف کرد تا ید مورد نیاز بدن را تامین کرده و از طرفی عوارض احتمالی ناشی از وجود ناخالصی‌هایی در نمک نیز برطرف گردد.

عبدالهی ادامه داد: نمک‌های تصفیه شده ید دار به دلیل خلوص بالا، میزان ید را بهتر و به مدت بیشتری حفظ می‌کند نمک‌های ید دار را نباید به مدت طولانی در معرض نور خورشید و یا رطوبت قرار داد به دلیل آنکه ید خود را از دست می‌دهد بهتر است نمک ید دار بدون منفذ پلاستیکی، چوبی، سفالی یا شیشه‌ای رنگی با سرپوش محکم نگهداری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار