معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران

رشد 110 درصدی حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های ایران

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به رشد کمی و کیفی حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های تهران گفت: حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های ایران از رشد 110 درصدی نسبت به سال 92 برخوردار بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمات توسعه و تجارت  میرابوطالب بدری با اعلام این خبر گفت: حضور فعال شرکت‌ها و نمایندگی‌های خارجی بیانگر رشد و پویایی صنعت نمایشگاهی کشور است، علاوه بر این تعداد شرکت‌های داخلی حاضر در نمایشگاه نیز از رشد 20 درصدی برخوردار بوده و به تقویت صنعت نمایشگاهی منجر شده است.

بدری با تاکید بر اینکه در سال 1393، 76 نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: تعداد شرکت‌های داخلی حاضر در نمایشگاه‌های تهران  12 هزار و 555 و تعداد شرکت‌های خارجی که راسا و یا در قالب نمایندگی در نمایشگاه‌ها شرکت کرده‌اند 3 هزار و 98  شرکت بود و این تعداد جدا از نمایشگاه‌هایی است که خارج از محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده است.

وی بر تلاش برای بهبود جایگاه صنعت نمایشگاهی تاکید کرد و افزود: در این راستا توجه بیشتر به مقوله نظارت، ارزیابی و کنترل نمایشگاه‌های داخلی با هدف بهبود تراز تجاری کشور لازم و ضروری است.

معاون بازارایابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران در پایان به برخی نمایشگاه‌های جدید که در محل دائمی نمایشگاههای تهران برگزار شد، اشاره کرد و گفت: نمایشگاه اختصاصی ایتالیا، نمایشگاه پوشاک ترکیه و نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از این دست بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار