رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

تدوین برنامه ششم توسعه در رأس اولویت‌های کمیسیون جای دارد/ توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان مانع از بیکاری فارغ‌التحصیلان است

زاهدی در سال 94 رسیدگی به برنامه ششم توسعه را در اولویت برنامه‌های خود دارد که برای رسیدن به این مهم رایزنی با وزارت خانه‌های علوم و تحقیقات بهداشت و درمان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه‌ها امری ضروری است.

دکتر محمد مهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به اینکه هر چه سریعتر برنامه ششم توسعه باید تدوین و رسیدگی شود لذا کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز در تلاش است این موضوع را با جدیت هر چه بیشتر دنبال و به همین علت نیز جلسات کارشناسی با وزارتخانه‌ها و مراکز مرتبط خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برنامه ششم توسعه باید به گونه‌ای تدوین شود که در حوزه علم و فناوری بتوانیم به چشم‌انداز 1404 برسیم و در واقع راهکارهای مناسب برون رفت از مشکلات کنونی حوزه آموزش‌ عالی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه البته بحث سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش نیز از جمله موضوعاتی است که نیازمند هماهنگی و همکاری با مسئولین است، خاطرنشان کرد: از جمله مسائلی که در بحث سند تحول بنیادین در آموزش پرورش باید به آن دقت شود در نظر گرفتن جایگاه مناسب برای معلمین به لحاظ شغلی و معیشتی است که در حفظ شأن فرهنگیان اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی یادآور شد: غفلت در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان ما را با حجم زیادی از فارغ‌التحصیلان بیکار مواجه ساخته است که به نظر بنده یکی از راه‌های رفع این مشکل توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود که هم در رونق چرخ اقتصاد کشور اثر گذار است و هم در دراز مدت مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان را مرتفع خواهد ساخت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار