رضایی در مراسم پانزدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها مطرح کرد:

ایران به دنبال ورود به خاک هیچ کشوری نیست/ زلزله سیاسی خاورمیانه 10 سال به طول می‌انجامد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اسلام امروزه تبدیل به یک لنگر ثبات و یک نقطه روشن هدایت گر در منطقه خاورمیانه شده است، گفت: منطقه خاورمیانه دچار زلزله سیاسی شده که این زلزله 10 ساله به طول می‌انجامد.

ایران به دنبال ورود به خاک هیچ کشوری نیست/ زلزله سیاسی خاورمیانه 10 سال به طول می‌انجامد

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت مظام در مراسم پانزدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که امروز (پنج شنبه) در ساختمان مجلس قدیم برگزار شد، با بیان اینکه اسلام امروزه تبدیل به یک لنگر ثبات و یک نقطه روشن هدایت گر در منطقه شده است، اظهار کرد: منطقه خاورمیانه دچار زلزه سیاسی شده که از سوریه شروع شده و به عراق، بحرین و یمن نیز ادامه پیدا کرده است و 10 سال به طول می‌انجامد. 

وی ادامه داد: عربستان سعودی نیز به برخی کشورهای منطقه دست اندازی کرده و ایران که یک لنگر ثبات در خاورمیانه است، نیازی به دست اندازی به کشورها و ورود به خاک هیچ کشوری را ندارد.

رضایی با بیان اینکه اگر جمهوری اسلامی نبود، فجایع زیادی در منطقه شکل می‌گرفت، تصریح کرد: این جمهوری را باید حفظ کرد و با وحدت و ارتباط بین مردم و دولت و جناح‌های سیاسی، از آن محافظت کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت مظام گفت: از برادری وحدت و تلاش کردن در جمهوری اسلامی، می‌توانیم به چراغ روشن سیاسی در منطقه دست پیدا کنیم و از آن پیروی کنیم و همچنین جمهوری اسلامی ترکیب دین و مردم است و مردم بدون دین و دین بدون مردم، به یک الگوی سیاسی نخواهد رسید.

وی ادامه داد: اگر دین را مقابل مردم و یا بالعکس قرار دهند، الگوی سیاسی خوبی در منطقه شکل نخواهد گرفت و اگر نگذاریم مردم در اداره کشور خود دخالت کنند، مانند بحرین به کشورمان حمله می‌شود.

رضایی اضافه کرد: کجای تاریخ شیعه و سنی چنین مشکلاتی وجود داشته، این‌ها همه بهانه است برای اعمال ضد مردم سالاری و دموکراسی، چرا که در حوزه‌ علویه چه اهل سنت و چه اهل تسنن باید برای رسیدن به یک اعتماد سال‌های درس بخوانند تا بتوانند با رعایت و احتیاط، حکم صادر کنند، بعد چطور با خواندن دو کتاب عده‌ای حکم صادر می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مسائل دین، مسئله صادره‌ای نیست، یادآور شد: جمهوری اسلامی خط مستقیم و چراغ هدایتی است که این مشکل را حل کرده و بر اساس مردم سالاری، استقلال، آزادی و چهارچوب دین خدا خط هدایت کشورهای منطقه است.

وی افزود: جبهه مقاومت الگویی را درست کرده که کارشناسی عقلا نیست و برای مردم و دین خدا در آن است که توانایی و اقتدار خود در آن نشان داده شود.

رضایی تصریح کرد: ما باید بر روی ارزش‌های اولیه انقلاب جدی باشیم و با نگاه به اطراف ببینیم که کارهایی که حضرت امام خمینی (ره) 35 سال پیش انجام دادند، موفق ترین الگو در منطقه بوده، پس باید این روند را حفظ کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت مظام گفت: خوشبختانه یک پاسداری بالای سر این عوامل قرار دارد که خود ذینفع نیست، بلکه حراست و پاسداری ایشان از کلام و انقلاب و سکان داری ایشان، کشور را در یک مسیر تعالی قرار داده است.

وی با بیان اینکه مسیری که ایران در پیش دارد، مسیر پادشاهان نیست و مسیر عقل و دین است، گفت: رای مردم همه در این میان نقش داشته و یکی از مهمترین نهاد‌هایی که بدان توجه شد، شورای شهر و روستا بود که امورات شهر روستاشان به خودشان واگذار شد و زمانی که این نهاد تشکیل شده، دستاوردهای بسیار خوبی داشته و توانسته که ظرفیتی را هم به اداره کشور و دولت اضافه کرده است.

رضایی اضافه کرد: خوشبختانه با اختیاراتی که قانون اساسی به شورای عالی استان‌ها داده، آن‌ها می‌توانند طرحی را به طور مستقیم تنظیم و به مجلس ارسال کنند. قانون اساسی برای این امر شوراها ارزش بسیاری قائل می‌شود و قاعدتا با توجه به ابهاماتی که در خصوص کار شوراها برای شورای نگهبان وجود دارد، شورا باید برای عبور از ابهامات راهی پیدا کند که بهترین و مهمترین راه، سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری است که شوراها می‌توانند در این چهارچوب، سیاست‌های کلی خود را تنظیم و به مجلس ارسال کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت مظام با بیان اینکه موارد زیادی در سیاست‌های کلی داریم که مربوط به شوراها است، گفت: مثلا در بخش شهر سازی، مکان یابی و توسعه شهرها در چهارچوب طرح آزمایشی سرزمینی و با رعایت معیارهای زیست محیطی، می‌توان کار توسعه شهرها را انجام داده و آن را تبدیل به قانون سیاست گذاری کرد.

وی تصریح کرد: حفظ هویت تاریخی در توسعه موزون شهر و روستا با حیای بافت تاریخی و قدیمی و بسیاری از مسائل مهم دیگر که هر کدام قانونی را می‌طلبد، می‌تواند سالی بیش از 10 میلیارد دلار درآمد زایی برای کشور داشته باشد.

رضایی ادامه داد: سیاست کلان کشور مربوط به تهران یا دولت مرکزی نیست، بلکه این سیاست کلان که رهبری تدوین می‌کند، مربوط به کل کشور ، کل نهادها، دستگاه‌ها و حتی بخش‌های خصوصی می‌شود و یکی از نهادهایی که می‌تواند در این امر کمک کند و باعث گسترش و اجرای سیاست‌های کلی شود، شوراهای شهر و روستا هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت مظام تاکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام به دنبال نظارت بر کار شوراها نیست و ما از ظرفیت‌های موجود کشوری برای نظارت استفاده می‌کنیم که شوراهای شهر و روستا یکی از این ظرفیت‌ها است و محور دوم همکاری شوراها باید با دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: رضایی ، خاورمیانه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار