میرسپاسی: امید زیادی به حل مشکلات والیبال زنان دارم/شورای مشورتی پیشکسوتان والیبال زنان تشکیل خواهد شد

نایب رییس زنان فدراسیون والیبال گفت: برای حل مشکلات موجود در والیبال زنان سه دوره زمانی برنامه ریزی کردیم و در اولین فرصت شورای مشورتی پیشکسوتان والیبال زنان را تشکیل خواهیم داد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران،

 میرسپاسی نایب رییس بانوان فدراسیون والیبال شد
 محمدرضا داورزنی در حکمی زهره میرسپاسی را به عنوان نایب رییس بانوان فدراسیون والیبال منصوب کرد.

مراسم معارفه میرسپاسی امروز شنبه 22 فروردین ماه همزمان با ولادت حضرت فاطمه (ص) و هفته گرامیداشت زن با حضور رییس، دبیرکل و زنان شاغل در فدراسیون والیبال، برگزار شد.

میرسپاسی که متولد سال ۱۳۴۶ است، دکتری رشته علوم تربیتی با گرایش برنامه ریزی آموزشی دارد.
کارشناسی و کارشناسی ارشد وی در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی است.

وی در زمینه مدیریت ورزشی نیز تجارب زیادی از جمله راه اندازی ورزش زنان دانشگاه امام حسین (ع) و مشاور ورزش صدا و سیما را در پرونده کاری خود دارد.

تدریس در دوره های ورزشی آمادگي جسماني، شنا، بدمينتون، رشد و تكامل حركتي، تربيت بدني در مدارس، روش هاي آموزش تربيت بدني و سنجش و اندازه گيري در تربيت بدني از دوره هایی است که میرسپاسی اجرای آن را بر عهده داشته است.

زهره میرسپاسی گفت: با مشکلات والیبال زنان به خوبی آشنایی دارم و امیدوارم با همکاری دیگر اعضای جامعه بانوان والیبال و مسئولین مربوطه بتوانیم آنان را برطرف کنیم تا والیبال زنان ایران نیز مانند مردان به جایگاه واقعی خود در قاره آسیا و جهان دست یابد.
 
وی با اشاره به استقلال پیدا کردن زنان در والیبال گفت: مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، مالی و اسپانسرها، پایین بودن سطح فنی والیبال زنان و نداشتن کمپ مستقل از دیگر مشکلات زنان در این رشته ورزشی است.
نایب رییس زنان والیبال فقدان مربی تراز اول خارجی برای تیم ملی زنان را از دیگر مشکلات این رشته ورزشی دانست و گفت: اگر مربی خوب خارجی شناسائی کنیم حتما جذب خواهیم کرد تا والیبال زنان روند رو به رشد خود را سریعتر طی کند. رییس فدراسیون والیبال نیز در این زمینه قول همکاری و تامین بودجه را داده اند.
 
وی در باره مشکلات مالی والیبال زنان و راهکارهای برطرف کردن آنها گفت: والیبال ایران مشکلات مالی زیادی ندارد، زیرا بودجه و نگاه مسئولین ورزش کشور به این رشته نگاه مثبت است. بنابر این در حوزه زنان نیز نباید مشکل مالی داشته باشیم و اگر داریم به دلیل نداشتن برنامه ریزی مناسب است.
 
میرسپاسی افزود: یکی از برنامه های مد نظر والیبال زنان افزایش تعامل با حمایت کننده های ملی ورزش مردان است تا آنان در والیبال زنان نیز فعال شوند. باید آنان را مجاب به انجام این کار و حتی در صورت امکان این موضوع را در شرایط همکاری لحاظ کنیم.
وی در ادامه به برنامه زیری در سه دوره زمانی کوتاه، میان و بلند مدت اشاره کرد و گفت: در دوره زمانی بلند مدت ارتقای کمی و کیفی بازیکنان، مربیان و والیبال زنان ایران در آسیا و جهان مد نظر است. در این زمینه به همکاری تمامی خانواده والیبال نیاز داریم و در اولین فرصت نیز شورای مشورتی پیشکسوتان والیبال زنان را تشکیل خواهیم داد.
 
نایب رییس زنان درباره برنامه های میان مدت در حوزه زنان گفت: ساخت و یا اختصاص فضایی برای کمپ اختصاصی والیبال زنان است تا آنان از سردرگمی و نداشتن فضای لازم برای تمرینات، اسکان و فعالیت های خود نجات یابند. جذب سرمربی خارجی برای تیم ملی بزرگسالان زنان، اعزام مربی و داور زن برای گذراندن دوره های آموزشی بین المللی، برنامه ریزی برای استعدادیابی، دعوت از تیم های خارجی برای بازی های تدارکاتی و اردو در ایران، شناسائی راهکارهای جذب حمایت کننده مالی و برگزاری کارگاه و همایش های علمی برای ارتقای والیبال زنان نیز از دیگر برنامه های میان مدت است.
میرسپاسی پیگیری و اجرای برنامه ها و تقویم والیبال زنان در سال 94 را از جمله برنامه های کوتاه مدت والیبال زنان دانست و گفت: مشکلات اردوها باید برطرف شود، استفاده از بازیکنان مطرح بزرگسالان در تیم های پایه و زیر 23 سال از جمله محورهای برنامه های کوتاه مدت برای حل مشکلات خواهد بود.
 
وی تاکید کرد: باید از سرمایه های موجود والیبال زنان برای آینده این رشته ورزشی به خوبی استفاده شود. این حوزه باید از سوی زنان اداره شود و به دنبال تعامل بیشتر با دیگر نهادها به ویژه آموزش و پرورش برای استعدادیابی و دانشگاه ها برای افزایش سطح علمی ورزش زنان هستیم. باید قدر کسانی که در گذشته در حوزه والیبال زنان کار کردند بدانیم و از تجربه آنان استفاده کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار