در پیامی ویدیوئی اعلام شد؛

هیلاری کلینتون: در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم

دومین بار است که همسر "بیل کلینتون" برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد می‌شود.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "رویترز،" "هیلاری کلینتون" -- همسر "بیل کلینتون" رئیس‌جمهور اسبق آمریکا -- دقایقی پیش با انتشار فیلمی در اینترنت از نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 خبر داد.

وی در این فیلم می‌گوید: "آمریکایی‌های معمولی به یک قهرمان نیاز دارند. می‌خواهم آن قهرمان باشم. آمریکایی‌ها جایگاه خود را در نبرد با روزگار دشوار اقتصادی به دست آورده‌اند؛ اما شرایط هنوز به نفع آنهایی است که در رأس قرار دارند."

"جان پودستا،" یکی از مشاوران ارشد کلینتون نیز با ارسال رایانامه‌ای به گروهی از هواداران وی،خبر کاندیداتوری کلینتون 67 ساله را اعلام کرد. کلینتون در چهار سال نخست زمامداری اوباما وزیر خارجه آمریکا بود.

کلینتون که در سال 2008 در انتخابات درون‌حزبی از "باراک اوباما" شکست خورد، این بار نیز باید برای رقابت با نامزد حزب جمهوری‌خواه ابتدا با سایر نامزدهای حزب دموکرات رقابت کند. گفته می‌شود وی به زودی به ایالت "آیوا" سفر می‌کند؛ ایالتی که یکی از مهمترین رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها اوایل سال 2016 در آنجا برگزار می‌شود.

این در حالی است که حملات جمهوری‌خواهان به کلینتون اندکی پیش از اعلام رسمی کاندیداتوری او آغاز شد. "جب بوش" جمهوری‌خواه، فرماندار اسبق ایالت "فلوریدا" و یکی از نامزدهای احتمالی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در پیامی ویدیوئی اظهار داشت: "ما باید از سیاست خارجی اوباما-‌کلینتون که رابطه‌مان را با متحدانمان خدشه‌دار و دشمنانمان را شجاع کرد، عملکرد بهتری داشته باشیم."
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار