دبیر جشنواره فیلم کوتاه سما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مطالبات مقام معظم رهبری در این جشنواره در دستور کار قرار گرفته است

مجتبی امینی گفت: در جشنواره سما به مطالبات مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی ایرانی اسلامی توجه کرده‌ایم.

مجتبی دبیر جشنواره فیلم کوتاه سما در خصوص رویکرد هدف این جشنواره در گفتگو با خبرنگار سیkما باشگاه خبرنگاران گفت: کلمه سما معنای آسمانی دارد و از نام سید مرتضی آوینی گرفته شده و این جشنواره با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، ارایه الگوی مناسب و آماده‌سازی بستری برای ایجاد انگیزه در فیلمسازان و هنرمندان در عرصه فیلم کوتاه شکل گرفته است.

وی افزود: ما می‌خواهیم که از این طریق به یک سری مدلها و الگوهای تصویری برای استفاده خانواده‌ها، نسل جوان و به خصوص دانشجویان برسیم.

امینی اظهار داشت: با توجه به بازخورد و خروجی جشنواره امسال برگزاری آن در سال آینده مشخص می‌شود.

دبیر جشنواره گفت: به مطالبات مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی ایرانی اسلامی توجه کرده‌ایم به شدت حضور این سبک در زندگی ضروری است و این امر را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

دبیر جشنواره سما در ادامه تصریح کرد: این موضوع آنقدر گسترده است و خلا آن در حوزه فرهنگ دیده می‌شود که بسیار جا برای کار کردن دارد و جای آن در جشنواره‌های فیلمسازی به خصوص فیلم کوتاه بسیار خالی بود.

وی در خصوص مستقل یا وابسته بودن این جشنواره به سازمانی گفت: این جشنواره به طور کامل مستقل بوده ولی همه دوستان در حوزه فرهنگ و هنر از این جشنواره حمایت معنوی داشته‌اند.

امینی در پایان خاطر نشان کرد: دغدغه‌ ما این است که راهکارها و الگوهای درست را در حوزه تصویری به خصوص فیلم کوتاه ترسیم کنیم و سبک زندگی ایران و اسلامی را در نظر بگیریم و بحث مهم دیگر ما این است که فضایی را فراهم کنیم تا بتوانیم از نسل جوان و تازه‌کار در حوزه فیلم‌سازی حمایت کنیم و خط مشی فرهنگی به آنها بدهیم.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار