پیست بین و المللی سخیر "sakhir" اول پیست خاورمیانه که رقابت‌ بعدی فرمول یک در آن برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، طرح این پیست نیز مانند بسیاری از پیست‌های مدرن فرمول یک، هرمن تیلکه‌ای می‌باشد.

عملیات ساخت این پیست که پروژه‌ای ملی برای بحرینی‌ها به حساب می‌آمد، از سال 2002 . با بودجه‌ای بالغ بر 150 میلیون دلار ساخته شد. 

ما نزدیک رقابت سال 2004، مدیران پیست که  از اتمام به موقع پیست دلسرد شده بودند از فدراسیون اتومبیلرانی جهان درخواست کردند که رقابت در این پیست را رد کنند، اما با این درخواست مخالفت شد و اولین رقابت فرمول یک در خاور میانه در سال 2004 برگزار شد.
میشائل شوماخر، اولین راننده‌ای بود که در این پیست نام خود را به عنوان فاتح جایزه بزرگ ثبت کرد. 

بحرین میزبان بعدی رقابت‌ فرمول یک

در سال 2007 پیست سخیر در کشور بحرین توانست جایزه‌ی معتبر به عنوان بهترین پیست از لحاظ امکانات امنیت مسابقه‌ای دریافت کند.
اما یکی از شاخص‌ترین مشکلاتی که پیست سخیر برای رانندگان به وجود می آورد آب و هوا و صحرایی بودن آنجا است. 

برگزاری رقابت‌ در دل صحرا به همراه بادهای شنی مسیر دیدگانی پیست را برای رانندگان بسیار سخت خواهد کرد. 

از طرفی دیگر به خاطر نوع آسفالت پیست اتومبیل‌ها با چسبندگی تایر‌‌ها مواجه خواهند شد، اما یکی از نشانه‌های مثبت این پیست که رقابت را به رقابت تنگاتنگ بین تیم‌ها تبدیل کرده است مسیرهای مستقیم طولانی پیست و پیچ‌هایی تند می‌باشد، که سبقت را برای رانندگان آسان و فراهم می‌سازد. 

بحرین میزبان بعدی رقابت‌ فرمول یک

ناگفته نماند که در سال 2014 پس از حادثه‌ای که برای شوماخر در پیست اسکی رخ داد و هنوز وی در کما به سر می برد، این کشور این پیست را به افتخار شوماخر به نام وی نامگذاری کردند. 

تا به حال 9 دوره مسابقات فرمول یک در این پیست برگزار شده است که در سال 2010 جایگزین جایزه بزرگ استرالیا به عنوان رقابت افتتاحیه فصل  شد، در سال 2014 هم به دلیل امنیتی رقابت در شب برگزار شد. 

فرناندو آلونسو با 3 پیروزی پر افتخار‌ترین راننده و فراری با 4 برد در پیست سخیر توانستند نامشان  را در دنیای اتومبیلرانی ثبت کنند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: شوماخر ، اتومبیل ، باشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار