کنسرت یادبود کاملا کلاهبرداری بود

مراسم یادبود یک خواننده لس آنجلسی که قرار بود در هتل مردان پالاس شهر آنتالیا در ترکیه برگزار شود لغو و با حاشیه های فراوان همراه شد.

به گزارش فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛از اوایل اسفند 93 پخش گسترده تیزرهای یک مراسم از شبکه های ماهواره ای جلب توجه کرد. برنامه ای که قرار بود روز دهم فروردین 1394 در هتل «مردان پالاس» شهر آنتالیا و برای یادبود یکی از خوانندگان زن لس آنجلسی برگزار شود.

این خواننده 25 سال پیش درآمریکا فوت کرد و طی سال های اخیر مراسم های کوچکی برای او برگزار می شد اما در تیزرهای برنامه دهم فرودین 94 اعلام کردند که قرار است 6 خواننده مطرح مقیم لس آنجلس، 25 ترانه ماندگار آن خواننده زن را با ارکستر 53 نفره اجرا کنند.
 
کلاهبرداری در کنسرت خواننده لس آنجلسی!


رکورد جهانی قیمت بلیت
اولین موضوع سوال برانگیز در مورد مراسمی که از آن با عنوان بزرگترین گردهمایی موسیقی ایرانیان خارج از کشور یاد می شد، برگزارکننده آن یعنی گروه «اکسیژن» بود.

این مجموعه ناشناخته قیمت های نجومی را برای برنامه خود درنظر گرفته بود.در حالی که گران ترین بلیت کنسرت «مایکل جکسون» در سالن «O2» شهر لندن، 100 یورو یعنی حدودا 110 دلار بود، بلیت های این مراسم بزرگداشت در شهر استانبول در 2 قیمت 600 و 1200 دلار به فروش رسید!

با کراوات بیایید!
در روزهای منتهی به عید نوروز، تیزرهای مراسم هتل مردان پالاس از چند شبکه ماهواره ای پخش می شد و همزمان گروه اکسیژن تبلیغات گسترده ای در فضای مجازی انجام می دادند.در وب سایت این گروه گزینه شرایط شرکت در مراسم به چشم می خورد كه با کلیک روی این گزینه با یک متن طولانی مواجه می شدید که دو مضمون اصلی آن قدم مستقیمی در راستای تهاجم فرهنگی به شمار می رفت.

شراط اصلی حضور آقایان در این برنامه استفاده از کراوات عنوان شده بود!
 
شب مراسم
برنامه با پخش موسیقی از بلندگوهای سالن و بدون حضور هیچ شخصی روی صحنه آغاز می شود. پس از حدود 4 ساعت و در آستانه نیمه شب با اعتراض شدید مردم ابتدا یک دختر گمنام روی صحنه قرار می گیرد و با حضار صحبت می کند.

پس از گسترش اعتراض ها و درگیری های لفظی مردم با عوامل حراست سالن، این بار «ب.م» که قرار بود رهبر ارکستر باشد، پشت تریبون قرار می گیرد و پس از اعلام لغو برنامه، عدم تسویه مالی خواننده ها با تهیه کننده را دلیل این موضوع ذکر می کند.

کلاهبرداری در کنسرت خواننده لس آنجلسی!

این دلیل در حالی مطرح شد که بر مبنای تیزرهای تبلیغاتی قرار بود علاوه بر آن 6 خواننده و نيز  یکصد هنرمند ایرانی هم در سالن حضور داشته باشند اما به غیر از مردم عادی هیچ چهره سرشناسی در سالن نبود!
 
اعلام برائت
48 ساعت پس از لغو این مراسم، یکی از 6 خواننده ای که قرار بود اجرا داشته باشد روی صفحات شخصی خود متن مفصلی را منتشر و خود و همکارانش را از هر اتهامی مبرا کرد.

در نهایت این مراسم همانند کنسرت های چند سال اخیر لس آنجلسی ها در کشورهای همسایه ایران با حاشیه همراه و لغو شد.نهایتا هم مخاطبانی ماندند که توان شکایت به هیچ نهاد قانونی را نداشتند و هیچ کس پاسخگوی آنها نبود.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.