تقویم تاریخ در آینه ورزش؛

بهترین گلزن مسابقات معرفی شد/مسابقات بوکس در دسته مگس وزن انجام شد

امروز شنبه 29 فروردین 1394 هجری شمسی برابر با 28 جمادی الثانی 1436 هجری قمری و 18 آوریل 2015 میلادی است.

بهترین گلزن مسابقات معرفی شد/مسابقات بوکس در دسته مگس وزن انجام شدبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛55 سال پیش در چنین روزی تیم ملی دو و میدانی ایران برای اعزام به مسابقات یونان انتخاب شد.
 
محمود سلطان، مجید مرادی، جمشید روستاییان، قائم مقامی، باغبان باشی، راستی، ستاری، کشمیری،فارابی، زندی، یزدان پناه، رحمانی، پاشایی، باباخانلو، زندآسا، فرش فروش اعضای تیم ملی ایران معرفی شدند.
 
همچنین 55 سال پیش در چنین روزی در مسابقات بوکس حرفه ای جهان در دسته مگس وزن، پاسکال پرز در مقابل کینگ پچ قرار گرفت و در پایان این مسابقات با امتیاز از پچ شکست خورد و عنوان قهرمانی خود را از دست داد.
 
همچنین 55 سال پیش در چنین روزی مسابقات تشویقی دو و میدانیتوسط فدراسیون این رشته در ایران برگزار شد در پرتاب دیسک جلال کشمیری، در سه هزار متر علی ممتاز منش، در چهارصد متر محمود علی سلطان و در پرش سه گام حسین شکریان قهرمانانی بودند که به مقام اول دست یافتند.
 
48 سال پیش در چنین روزی تیم ملی وزنه برداری ایران در هنگام بازگشت از جام تفلیس شوروی در ایروان مرکز جمهوری ارمنستان با تیم ملی وزنه برداری ارمنستان مسابقه داد، در این مسابقه ارمنستان 5 بر 2 ایران را مغلوب، محمد نصیری، پرویز جلایر، منوچهر برومند و محمد تهرانی اعضای تیم ملی ایران بودند.
 
48 سال پیش در چنین روزی مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان اروپا در استانبول ترکیه برگزار شد، تیم جوانان شوروی در مسابقات پایانی با نتیجه یک بر صفر انگلستان را برد و به مقام قهرمانی رسید ترکیه و فرانسه به ترتیب سوم و چهارم شدند، مسابقات پایانی و رده بندی در حضور 80 هزار تماشاگر برگزار شد.
 
همین طور 48 سال پیش در چنین روزی اوزبیو با زدن 21 گل در فصل مسابقات باشگاهی پرتغال بهترین گلزن مسابقات شناخته شد.
 
45 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال جوانان ایران در دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در نخستین پیکار خود موفق شد 8 بر صفر مقابل تیم ملی فوتبال سیلان به پیروزی برسد، غلامحسین مظلومی مهاجم گلزن تیم ملی ایران در این مسابقه به تنهایی 4 گل زد تیم ملی جوانان ایران در گروه دوم مسابقات با تیم های سیلان و ژاپن و مالزی همگروه بود.
 
44 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه های تهران تیم های استقلال و شهربانی در برابر هم قرار گرفتند، تیم استقلال موفق شد با نتیجه 2 بر یک تیم شهربانی را شکست دهد این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و در حضور دو هزار تماشاگر برگزار شد در این دیدار مرحوم غلامحسین مظلومی در دقایق 53و22 و شافعی در دقیقه 30 برای شهربانی گل زد.
 
42 سال پیش در چنین روزی استفان مارکف وزنه بردار جوان بلغارستان رکورد جهانی جوانان را در حرکت دو ضرب تغییر داد.
 
مارکف در دسته تیم سنگین با بلند کردن وزنه 178 کیلوگرمی در حرکت دو ضرب توانست نیم کیلوگرم رکورد جهانی این وزن را افزایش دهد.
 
انتهای پیام/
 
 
 
 
 

برچسب ها: مسابقات ، میدانی ، ستاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.