سی ان ان: آتش بس يمن، نتيجه رايزنی‌های محرمانه ايران و عربستان است

سی ان ان آتش بس یمن را نتیجه رایزنی‌های محرمانه ایران و عربستان سعودی توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازسی ان ان، سی ان ان آتش بس یمن را نتیجه رایزنی‌های محرمانه ایران و عربستان سعودی توصیف کرد.

به گفته فردریک پلیتیگن خبرنگار ارشد بین المللی این شبکه،  "معاون وزیر امور خارجه ایران روز گذشته اعلام کرد آتش بس در یمن قریب الوقوع است.

این سخن وی نشان می داد گفتگوهایی در این زمینه در جریان است. البته این مقام ایرانی توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد. روز گذشته محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در یادداشتی برای نیویورک تایمز از ضرورت وجود عزم سیاسی بیشتر برای توقف درگیری ها در یمن خبر داد. 

کاملا روشن است که ایران احساس می کند بخشی از تحولات جاری در یمن محسوب می شود و می کوشد بخشی از تلاشها برای پایان دادن به حملات یمن باشد.

ایران به شدت از مسائل جاری در یمن و حملات هوایی عربستان سعودی به این کشور انتقاد کرده است. با همه این اوصاف، به نظر می‌رسد پشت پرده تلاشهایی از جانب ایران برای پایان دادن به جنگ در یمن در جریان بوده و گفتگوهایی در حال پیگیری بوده است، اگرچه مقامات ایرانی سخنان شدیداللحنی درباره عربستان سعودی مطرح کرده اند.

ظاهرا رایزنی‌هایی بین عربستان سعودی و ایران و دیگر کشورهای منطقه در این زمینه درجریان بوده است و به نظر می‌رسد ترکیه و عمان تسهیل کننده گفتگوهای ایران و عربستان سعودی در این باره بوده اند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
ایران اسلامی از درگیری میان کشور های برادر و مسلمان حمایت نمی کند . کشورهای اسلامی باید یکدیگر را حمایت و تقویت نمایند .
این رژیم صهیونیستی است که باید هدف حملات هواپیما های پیشرفته قرار بگیرد .
مردم بی گناه یمن چرا باید کشتار بشوند /
آخرین اخبار