باشگاه خبرنگاران بررسی می‌کند

قابلیت منطقه آزاد جاسک برای رقابت با همتایان عربی خود/ تصویب منطقه همچنان در دست مجلسی‌ها

منطقه آزاد جاسک با دارا بودن پتانسیل‌های اقتصادی به عنوان پروژه‌ای استراتژیک در دست بررسی است که در صورت شروع به کار این منطقه تاثیر به‌سزایی در اقتصاد منطقه خلیج فارس خواهد گذاشت.

قابلیت منطقه آزاد جاسک برای رقابت با همتایان عربی خود/ تصویب این منطقه همچنان در دست مجلسبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، لایحه تاسیس منطقه آزاد جاسک از دولت گذشته آغاز شده بود و در شهریور سال گذشته در هیات دولت یازدهم به تصویب رسید و این لایحه برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی منتقل شد.

"محمد حسین ملک زادگان"، مدیر اجرایی منطقه آزاد جاسک در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درخصوص روند تصویب این لایحه در مجلس گفت: اقدامات مربوطه برای تصویب در تمام کمیسیون‌های مربوطه به اتمام رسیده و منتظر نوبت ارائه در صحن علنی هستیم. همچنین ریاست جمهور 2 فوریت آن را اعلام کرده است که امیدواریم در همین ماه در مجلس مطرح شود.

مدیر اجرایی منطقه آزاد جاسک درخصوص ضرورت تاسیس این منطقه  نیز گفت: این طرح به عنوان پروژه‌ای استراتژیک و ملی به شمار می‌آید. جاسک علاوه بر منطقه آزاد، به‌عنوان هاب انرژی منطقه برای صادرات نفت و گاز خواهد بود. علاوه بر این تولید صنایع سنگین اعم از فولاد و آلومینیوم، ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین ایران و چین، پروژه‌های جهاد کشاورزی و انتقال مرکز صیادی کل کشور جزو برنامه‌های این پروژه عظیم خواهد بود.

 وی در پایان با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این منطقه گفت: کشورهای عمان، هند و چین برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند.

شایان ذکر است؛ از مزایای قابل توجه دیگر برای تاسیس این منطقه می‌توان به استقلال این ناحیه از تنگه هرمز و خلیج فارس اشاره کرد که این مزیت به تنهایی این منطقه آزاد را در جایگاهی متفاوت با مابقی مناطق آزاد قرار می‌دهد.

همچنین آغاز فعالیت جاسک می‌تواند رقابتی برای اسکله‌ها و بندرهای حوزه حاشیه خلیج فارس و کشورهای عربی برای استفاده از پتانسیل‌های تجاری آب‌های آزاد ایجاد کند.  

با توجه به نکات و دلایل مطرح شده درخصوص تاسیس این منطقه آزاد امید است کلید آغاز به کار این پروژه ملی به زودی زده و کشور از منافع آن منتفع شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار