عراقچی در فرودگاه وین:

تمامی تحريم‌ها در روز اجرای توافق بايد برداشته شود/کار نگارش متن در این دور از مذاکرات با همه جزئیات شروع می‌شود

معاون وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به وین تاکید کرد: کار نگارش متن با همه جزئیات از امروز یا فردا شروع می‌شود.

تمامی تحريم‌ها در روز اجرای توافق بايد برداشته شود/کار نگارش متن در این دور از مذاکرات با همه جزئیات شروع می‌شودبه گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، سید «عباس عراقچی» در بدو ورود به فرودگاه وین در خصوص کلیات و جزئیات دور جدید مذاکرات هسته‌ای گفت: همانطور که گفته شده بعد از مباحثی که در لوزان داشتیم و راه حل‌هایی که در مجموعه مذاکرات منتهی به لوزان بدست آمد، از امروز کار نگارش این راه حل‌ها با همه جزئیاتش شروع خواهد شد که البته کار سختی است.

رئیس تیم هسته‌ای ایران افزود: به مدت 3 روز در وین خواهیم بود و بعد درباره ادامه جلسات تصمیم گیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: از نظر ما اولویت در جلسات فعلی بحث تحریم‌هاست و باید در این خصوص بتوانیم راه حل‌هایی را که بدست آمده، دقیق‌تر و ابهامات و پرسش‌ها را کمتر کنیم و امیدوار هستیم در فاصله‌ای که در اختیار داریم و حتی زودتر بتوانیم جمع بندی‌ها را انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از امروز نگارش متن آغاز خواهد شد، گفت: این نحوه کار ما روی سند نهایی است و ممکن است از امروز شروع شود، ممکن است از فردا، به هر حال در ابتدا باید روی چارچوب های این کار جدید به توافق کلی برسیم و نحوه ادامه مسیر را با هم توافق بکنیم. 

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران تاکید کرد: آنچه که توفق شده و از نظر ما مسلم است، این است که تمامی تحریم‌های اقتصادی و مالی در روز اجرایی شدن توافق باید برداشته شود. 

وی در پاسخ به این سوال که آمریکایی‌ها  مدعی هستند تحریم‌ها باید بعد از راستی آزمایی و بصورت مرحله‌ای برداشته شود و در این باره تفاسیر مخصوص به خود مطرح کرده‌اند، گفت: آنچه توافق شده و از نظر ما مسلم است، اینکه تمامی تحریم‌های اقتصادی و مالی در روز اجرایی شدن توافق باید برداشته شود.

عراقچی تصریح کرد: اینکه این کار با توجه به انواع تحریم‌هایی که در اتحادیه اروپا، آمریکا و شورای امنیت وجود دارد، دقیقاً چگونه صورت بگیرد، کاری است که الان باید انجام دهیم.

عراقچی تاکید کرد: از نظر ما کاملاً مشخص و مسلم است آن روز که توافق می‌کنیم، توافقات ما اجرایی خواهد شد و در آن روز همه تحریم‌های اقتصادی و مالی قطعاً باید لغو شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: عراقچی ، وین ، مذاکرات ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار