تاکید سازمان ملل بر تعهد قدرتهای هسته‌ای به پیمان "ان‌پی‌تی"

سازمان ملل متحد از قدرتهای هسته‌ای خواست به پیمان "منع گسترش تسلیحات اتمی" پایبند باشند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ "آنجلا کین،" نماینده ارشد سازمان ملل در امور خلع سلاح اتمی، ضمن تقدیر از مذاکرات سازنده ایران و 1+5 ، اعلام کرد اقدامات صورت گرفته برای عاری سازی جهان از تسلیحات اتمی کافی نبوده است و قدرتهای هسته‌ای تعهد لازم را به پیمان "منع گسترش تسلیحات اتمی- ان‌پی‌تی- " ندارند.

"کین" در این باره گفت: همه ما در حال به تاخیر انداختن مفاد پیمان ان‌پی‌تی هستیم. یکی از اهداف اصلی این پیمان، ساختن جهانی عاری از هر نوع سلاح اتمی است؛ اما در میان 190 کشور امضاکننده ان‌پی‌تی هنوز قدرتهای هسته‌ای بسیاری هستند که مفاد این پیمان را نقض می‌کنند. قدرتهای هسته‌ای دیگری مانند رژیم صهیونیستی، پاکستان و هند در جهان وجود دارند که حاضر به امضای پیمان ان‌پی‌تی نشده‌اند. 

وی در ادامه افزود: کشورهای غیر هسته‌ای جهان از ما انتظار دارند، با نشان دادن تعهد کافی نسبت به  پیمان "منع گسترش تسلیحات اتمی"، جهانی امن‌تر برایشان بسازیم. کشورهای فاقد دانش هسته‌ای نباید احساس کنند در حاشیه قرار گرفته‌اند و به آنها توجه نداریم.

اجلاس سالانه "منع گسترش تسلیحات اتمی"، دوشنبه آینده (7 اردیبهشت) در مقر سازمان ملل متحد برگزار می‌شود. تعیین ضرب الاجل 5 ساله برای عاری سازی جهان از تسلیحات اتمی، در اولویت های کاری این اجلاس قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار