شولتز: ارزيابی زمان رسيدن به سلاح هسته ای و زمان رسيدن به مواد شکاف پذير متفاوت است

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد ارزیابی ها درباره زمان مورد نیاز ایران برای رسیدن به سلاح هسته ای و زمان دستیابی به مواد شکاف پذیر متفاوت با یکدیگر است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، اریک شولتز، سخنگوی کاخ سفید گفت: ارزیابی ها درباره زمان مورد نیاز ایران برای رسیدن به سلاح هسته ای و زمان دستیابی به مواد شکاف پذیر متفاوت با یکدیگر است.

وی در ادامه افزود: درباره مقدار زمانی که ایران برای دستیابی به مواد شکاف پذیر به اندازه ساخت سلاح نیاز دارد و زمانی که ایران برای تسلیحاتی کردن این مواد نیاز دارد، ارزیابی های جداگانه ای وجود دارند. بنابراین فقط داشتن مواد شکاف پذیر به اندازه کافی برای ساخت یک سلاح به معنای این نیست که یک سلاح دارید.

سخنگوی کاخ سفید گفت: من معتقدم رئیس جمهور (آمریکا) در اظهاراتی در سال دو هزار و سیزده در مصاحبه با شبکه دوم تلویزیون اسرائیل درباره زمان رسیدن ایران به سلاح هسته ای صحبت کرد. وی تصریح کرد ارزیابی این است که ایران برای دستیابی به سلاح بیش از یک سال زمان نیاز دارد. ارزیابی درباره این که چقدر زمان می برد تا ایران مواد شکاف پذیر به اندازه کافی بدست آورد، تقریبا دو تا سه ماه است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار