عراقی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

افزایش قیمت گاز در سال 94 به هیچ وجه نداریم/ علاقمندی اروپا برای واردات گاز از ایران

معاون وزیر نفت در امور شرکت گاز گفت: سال گذشته بر اساس مصوبه هیأت وزیران 20 درصد به صورت پلکانی در مصرف، افزایش قیمت شده و این مبلغ در سال 94 به هیچ افزایش نیافته است.

افزایش قیمت گاز در سال 94 به هیچ وجه نداریم/ علاقمندی اروپا برای واردات گاز از ایرانبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا عراقی در حاشیه سومین همایش تولید پایدار گاز در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش قیمت گاز گفت: سال گذشته بر اساس مصوبه هیأت وزیران 20 درصد به پلکان‌های مصرف افزوده شد و این مبلغ در سال 94 به هیچ عنوان افزایش نیافته است.

وی تصریح کرد: سا ل گذشته بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی به ازای هر مترمکعب 13 تومان اضافه شده و این مقدار امسال نیز افزایش یافته است.

عراقی خاطرنشان کرد: مالیات و ارزش افزوده بر اساس قانون از هشت درصد به 9 درصد افزایش یافته است.

عراقی با اشاره به اینکه هم‌اکنون موضوع توسعه صادرات به کشورهای همسایه در دستور کار است گفت: در سال‌جاری صادرات گاز به عراق و دیگر کشورهای همسایه انجام خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور شرکت گاز خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها علاقه خود را برای واردات گاز از ایران نشان داده‌اند ولی تاکنون بحثی در خصوص مذاکرات در این زمینه انجام نشده است.

عراقی در خصوص حجم صادرات گاز به اروپا گفت: حجم صادرات گاز به اروپا بستگی به کشف ذخایر جدید، استفاده از مخازن مشترک پارس جنوبی و امکان صرفه جویی گاز بیشتر در کشور دارد که این موارد توان تولید و صادرات گاز کشور را افزایش می‌دهد.

عراقی راجع به مذاکره هیأت سوئیسی در اتاق بازرگانی در زمینه واردات گاز از ایران اظهار داشت: به طور کلی اروپا علاقمند است منابع مختلفی برای تأمین انرژی در سال‌های آینده داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از این منابع شرکت ملی گاز ایران است که می‌تواند در آینده از تأمین‌کنندگان گاز اروپا باشد البته این موضوع تا پیش از برداشته شدن تحریم‌ها قابل بحث نیست.

انتهای پیام/
برچسب ها: قیمت ، گاز ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار