در خطبه های نماز جمعه قم عنوان شد؛

اعتکاف مدرسه روح و تعالی انسان است/15 هزار نفر در قم معتکف می شوند

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: ایام البیض و ایام اعتکاف مدرسه روح و تعالی انسان است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ آیت االه اعرافی امروز در خطبه های نماز جمعه قم ضمن گرامیداشت ایام البیض اظهار کرد: ایام اعتکاف ایام پاکی روح ،مدرسه روح و تعالی انسان است و همچنین به اعتکاف نشستن باعث پاکی روح برای انجام وظایف اجتماعی، اخلاقی، معنوی و سیاسی است.
 
وی در ادامه گفت: در شهر مقدس قم که پایگاه علم و جهاد و معنویت است به لطف خدا بیش از 15 هزار نفر امسال معتکف می شوند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با تبریک ولادت حضرت امیر المومنین حضرت علی (ع) عنوان کرد: در خطبه 161 نهج البلاغه امام علی (ع) اینگونه می فرمایند: شما را به تقوای الهی توصیه و سفارش می کنم.شما فریفته چهره های دنیا نشوید که همه ی دلربایی های دنیا به زودی تمام می شود پس فریفته آن نشوید. 

اعرافی در ادامه مطرح کرد: اصلاح نفس و پیشرفت دینی و اخلاقی نیاز به دیدن این کلامات نورانی خصوصا کلام نهج البلاغه و کلام علمای اخلاق دارد. 

وی همچنین به شهادت شهید مطهری و شیخ فضل الله نوری اشاره و خاطر نشان کرد: این دو عالم بزرگ از چهره های نورانی انقلاب بودند که در خط راستین این انقلاب تلاش های بسیاری انجام دادند. 

امام جمعه قم ضمن تبریک هفته معلم تصریح کرد: نظام آموزش و پرورش نقش اساسی در تعالی جامعه دارد همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند اگر آموزش و پرورش اصلاح شود و ارکان آموزش و پرورش بر بنیان های اسلامی استوار شود، تمام جامعه اسلامی اصلاح می شود. 

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: در نظام آموزش و پرورش نقش معلمان و مربیان از همه مهمتر است و وظیفه ی معلمان و مربیان تربیت جامع و صحیح فرزندان این مملکت است زیرا آینده اخلاقی، علمی و آموزشی مملکت در گرو تربیت درست و مناسب معلمان است. 

وی در پایان به مسائل روز دنیا از جمله کشتار مردم یمن به دست آل سعود و مذاکرات هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: پیروزی مردم یمن و تیم مذاکره کننده ی هسته ای را از خداوند بزرگ خواستاریم.
 
انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.