"تیم ملی نوجوانان ماحصل فدراسیون قبلی بود"

قاسمی: کادرفنی نتوانست نوجوانان را هدایت کند/ دولو روی صغر سنی ها حساسیت داشت

سرپرست کمیته مربیان فدراسیون بسکتبال ارزیابی خوبی از عملکرد کادرفنی تیم ملی نوجوانان ندارد و تیم ملی نوجوانان را ماحصل فدراسیون قبلی می داند.

مسعود قاسمی سرپرست کمیته مربیان فدراسیون بسکتبال در پی حذف تیم ملی نوجوانان ایران از مسابقات غرب آسیا در پاسخ به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد عملکرد کادرفنی تیم ملی گفت: با تمام احترامی که برای آقاجان و نوروزی قائلم، ما برای مسابقات غرب آسیا فرصت جا به جایی مربی نداشتیم. این دو نفر حدود یک سال با تیم کار کرده بودند و تغییر آنها در این فرصت کم پسندیده نبود. با توجه به دو بازی لبنان و عراق که در نیمه اول با 15 و 20 امتیاز پیش بودیم، نتایج مسابقات به کادرفنی تیم بازمی گردد که نتوانستند تیم را هدایت کنند.

وی در مورد صحبت های محمدرضا مشحون رئیس سازمان تیم های ملی که نتایج نوجوانان را به فدراسیون موقت مربوط می داند، تاکید کرد: این تیم در انتخاب کادرفنی و هر موضوع دیگری به فدراسیون قبلی بر می گردد. باید در انتخاب مربیان کادرفنی دقت نظر بیشتری انجام می دادند. 

تربیت مربی و مدرس در فدراسیون قبلی انجام نشد

قاسمی در مورد نسل فعلی بازیکنان نوجوان گفت: بازیکنان این دوره نسل متوسطی هستند. البته آنها زحمت خود را کشیدند و بیشترین بحث به استعدادیابی در کشور برمی گردد. به جای اینکه دنبال استعدادیابی باشیم باید استعدادیاب تربیت کنیم. تربیت مربی و مدرس هم از وظایف فدراسیون است که به هیچ عنوان انجام نشده است. 

از مدت ها قبل موضوع کنار گذاشتن بازیکنان صغرسنی از تیم ملی نوجوانان به گوش می رسید. آیا باید با این بازیکنان به عراق سفر کرده و نتیجه لازم گرفته می شد؟ سرپرست کمیته مربیان گفت: این سنین برای تمام رده ها تعریف شده است. نباید کاری که عراق و کشورهای منطقه انجام می دهند، الگو باشد. این جای تاسف دارد. مهم است که مثل ژاپن و کره باشیم که به اصل ورزش می پردازند. ما با این رفتار که برای حفظ جایگاه و مقام دست به هر کاری بزنیم، مبارزه می کنیم. 

وی ادامه داد: اصل شناسنامه افراد سن آنها را نشان می دهد. 2 الی 3 بازیکن صغرسن داشتند که کاملا مشخص بود. دولو سرپرست فدراسیون هم حساسیت زیادی روی این موضوع داشت که تیمی سالم و کامل به لحاظ سنی راهی مسابقات شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: قاسمی ، فدراسیون ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار