وزیر علوم:

نسبت به موزه علم و فناوری غفلت شده است

وزیر علوم گفت: نسبت به موزه علم و فناوری، قدری غفلت شده است زیرا باید از قبل به فکر تأسیس و گسترش این موزه می‌افتادیم تا یکی از نقطه‌های پیشرفت در کشورمان باشد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم گالری انرژی‌های نو با حضور دکتر محمدفرهادی، وزیر علوم و دکتر علی اکبرصالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد. 

دکترفرهادی، با تاکید بر ضرورت داشتن یک موزه علوم و فناوری گسترده و فعال اظهار داشت: موزه علوم و فناوری یکی از چرخه‌های عرصه امکانات ملی است که می‌تواند به زبان ساده علوم به نمایش دربیاید. 

وزیرعلوم درادامه با بیان اینکه وجود موزه‌هایی همچون علوم و فناوری منجر به گسترش عرصه‌های علم، پژوهش و فناوری در کشور می‌شود، گفت: وجود چنین موزه‌های می‌تواند برای آموزش جوانان موثر باشد چرا که جوانان با استفاده از امکانات این موزه در خصوص عظمت پیشرفت‌های علمی و پژوهشی ایران و دانشمندان ایرانی در طول تاریخ و سال‌های اخیرمی توانند به نتایج قابل توجهی در کسب معلومات علمی و همچنین داشتن انگیزه برای بدست آوردن پیشرفت‌های علمی و ارتقای جایگاه علمی ایران اسلامی شوند. 

دکتر فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود به بازدیدش از موزه صلیب سرخ سوئیس اشاره کرد و با بیان اینکه درصددیم تا دیگر تکنولوژی‌ها را نیز در موزه علوم و فناوری به نمایش بگذاریم، گفت: آرایش تکنولوژی‌ها در کنار هم حائز اهمیت است و ما باید بتوانیم از انرژی‌های نو به بهترین نحو استفاده کنیم. 

وی با بیان اینکه باید برای گسترش اینگونه موزه‌ها تلاش کنیم، تاکید کرد: نسبت به موزه علم و فناوری، قدری غفلت شده است چرا که باید از قبل به فکر تأسیس و گسترش این موزه می‌افتادیم تا یکی از نقطه‌های پیشرفت در کشورمان باشد. 

دکتر فرهادی افزود: مناسب است در این موزه علاوه بر استفاده از بخش سخت افزاری، از بخش نرم افزاری و حتی استفاده از نور و صوت نیز در معرفی پدیده‌های علمی استفاده شود. 

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه خوشبختانه موزه علوم و فناوری هم گام‌های خوبی در عرصه معرفی علوم و دانشمندان بزرگ ایران و جهان به زبان و روش‌های ساده برداشته است، ادامه داد: باید درصدد باشیم که این گونه موزه‌ها را در پارک‌های علم و فناوری و سایر مراکز علمی کشور تأسیس کنیم چرا که جوانان و دانشجویان ما جویای علم، پژوهش و فناوری هستند. 

دکتر فرهادی در پایان با بیان اینکه منابع طبیعی تمام شدنی هستند، خاطرنشان کرد: ما در ‌‌نهایت نیازمندیم از انرژی‌های نو برای پیشرفت کشورمان استفاده کنیم چرا که خیلی از کشور‌ها به فکر جایگزین برخی از انرژی‌ها هستند و ما هم به دلایل متعدد نیاز به جایگزین و استفاده از انرژی طبیعی و پاک هستیم.



انتهای پیام/

برچسب ها: وزیرعلوم ، فناوری ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار