وراثت و افزایش سن در بروز پف زیر چشم موثر است

پیدایش پف زیر چشم عموما با عوامل متفاوتی مرتبط است و کاهش میزان آن بسیار دشوار است.

محمد کی‌پور متخصص اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پیدایش پف زیر چشم با عوامل متفاوتی مرتبط است اما عموما عامل وراثت و افزایش سن در بروز پف زیر چشم نقش تعیین کننده‌ای دارد و کاهش میزان آن در این وضعیت دشوارتر است. 

وی بیان کرد: تضعیف عضلات پلک تجمع و آب و چربی در اطراف پلک‌ها به ایجاد پف زیر چشم می‌انجامد و با افزایش جریان خون در ناحیه پیرامون چشم می‌توان آن را تا حد زیادی کنترل کرد. 

کی‌پور عنوان کرد: گاهی پف زیر چشم از پیامد برخی اختلال‌های چشم یا سینوزیت‌ است یا برخی بیماری‌های کلیوی قلبی و پوستی در ایجاد آن دلالت دارند.  پلک نزدن در حین خواب از دلایل ایجاد پف زیر چشم در صبحگاه است که به صورت طبیعی اتفاق می‌افتد و پس از بیدار شدن به تدریج بر طرف می‌شود. برخی آلرژی‌های غذایی نیز به ایجاد حالت پف و تورم اطراف چشم‌ها منجر می‌شوند که درمان آلرژی دراصلاح این وضعیت موثر است. 

این متخصص اضافه کرد : معمولا کم‌خوابی یا پرخوابی هر دو به ایجاد پف زیر چشم منجر می‌شود مالش چشم‌ها و گریه کردن نیز چنین پیامدی در بر دارد. داشتن خواب کافی و منظم و انجام ورزش روزانه و محدود کردن مصرف نمک در رژیم غذایی و پرهیز از استرس از ایجاد پف زیر چشم به میزان چشم‌گیری پیشگیری می‌کند. 

وی اضافه کرد: انجام کمپرس آب سرد با انقباض عروق از ایجاد پف زیر چشم جلوگیری می‌کند. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز نیز به افراد توصیه می شود. اصلاح وضعیت سر در هنگام خوابیدن و قرار دادن دو بالش در زیر سر در هنگام خوابیدن نیز در کاهش پف چشم‌ها موثر است و به افرادتوصیه می‌شود. 

کی‌پور گفت: در مواردی که پف زیر چشم از لحاظ زیبایی برای افراد نامطلوب باشد و یا با تدابیر پیشگیرانه متعارف بر طرف نشود افراد با صلاح‌دید متخصصین به انجام برخی جراحی‌های لیزری و یا تزریق بوتاکس متمایل می‌شوند باید با رعایت اصول و توسط متخصصین کار آزموده صورت پذیرد تا عواقب نامطلوبی برای بینایی فرد به بار نیاورد. 



انتهای پیام/  
 

برچسب ها: پف چشم ، ژنتیک ، سن ، گریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار