در حاشیه نمایشگاه بیستم؛

امضای تفاهم نامه پروژه پژوهشی سولفورزدایی گازوییل با استفاده از سونوراکتورهای لوله ای

ساجدی گفت: در صدد هستیم تا با استفاده از دانش داخلی و استفاده از شرکت های دانش بنیان، راکتوری را طراحی و به مرحله ساخت برسانیم که سولفورزدایی محصول گازوئیل پالایشگاهها را به طور کامل انجام دهد تا بتوانیم به استانداردهای یورو ٥ دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ میر علی اصغر ساجدی  در خصوص هدف از امضا این تفاهم نامه  گفت : در صدد هستیم تا با استفاده از دانش داخلی و استفاده از شرکت های دانش بنیان، راکتوری را طراحی و به مرحله ساخت برسانیم که سولفورزدایی محصول گازوئیل پالایشگاهها را به طور کامل انجام دهد تا بتوانیم به  استانداردهای یورو ٥ دست پیدا کنیم.
 
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران تصریح کرد :  برخی از  از پالایشگاههای داخلی به دلیل داشتن واحدهای قدیمی نمی توانند با استانداردها روز برابری کنند ، از این رو در صدد هستیم  با ساخت این راکتور به استاندارهای جهانی نزدیک تر شویم.

ساجدی با اشاره به اینکه  این توافقنامه متشکل از طرحی پژوهشی است که با  با مدیریت پژوهشگاه صنعت نفت اجرایی می شود ،افزود :  دانشگاه علم و صنعت کار تحقیقاتی و پژوهشی این تفاهم نامه  را انجام خواهد داد.

وی گفت : در مرحله نخست کارهای  تحقیقاتی و پژوهشی انجام خواهد شد و در  فاز بعدی  با سپردن و واگذاری این طرح به یک شرکت وارد مراحل ساخت می شویم.

گفتنی است این سونوراکتورها برای شکست مولکولهای که دارای سولفور سنگین هستند به کار می رود که میزان بازدهی را افزایش می دهد.
در حاشیه بیستمین نمایشگاه  بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور میرعلی

اصغر ساجدی، مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران و حمیدرضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت تفاهم نامه  تجمیع دانش و مستندسازی نتایج پروژه پژوهشی «سولفورزدایی گازوئیل با استفاده از سونوراکتورهای لوله ای» امضا شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار