در جریان یک برنامه فرهنگی؛

برگزارى برنامه "شبى با سلطنت عمان" در برج ميلاد تهران/ استقبال تهرانی‌ها از برگزاری برنامه شبی با عمان

برنامه فرهنگى و هنرى «شبى با سلطنت عمان» شب پنجشنبه به دعوت وزیر اطلاع‌رسانی عمان و با حضور مسئولان و شخصیت های فرهنگی و هنری دو کشور در مجموعه برج ميلاد تهران برگزار شد.

للللللللللبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران،  برنامه فرهنگى و هنرى «شبى با سلطنت عمان» شب پنجشنبه به دعوت وزیر اطلاع‌رسانی عمان و با حضور مسئولان و شخصیت های فرهنگی و هنری دو کشور در مجموعه برج ميلاد تهران برگزار شد.

در این برنامه که «محمدرضا صادق» مشاور رسانه‌ای رییس‌جمهوری، «عباس صالحی» معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «ناصر سودانی» رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و عمان، سفرا و نمایندگان کشورهای اسلامی مقیم تهران حضور داشتند، «عبدالمنعم بن منصور الحسنی» وزیر اطلاع رسانی کشور عمان، ضمن تقدير از حضور شركت کنندگان و علاقه‌مندان، برگزاری برنامه "شبی با عمان" در تهران را در راستای توسعه و تحکیم روابط فرهنگی میان دو کشور ایران و عمان دانست و گفت: توسعه روابط فرهنگی و حضور فعالانه در برنامه‌های فرهنگی و هنری در اولویت برنامه‌های دو کشور قرار دارد و باعث شده است تا با نگاه بسیار روشن به آینده این روابط بنگریم.

وزیر اطلاع رسانی عمان، انتخاب کشورش به عنوان مهمان ویژه بیست‌و‌هشتمین دوره نمایشگاه  بین‌المللی کتاب تهران را با اهمیت توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: انتخاب عمان به عنوان مهمان ویژه باعث شد تا برنامه‌های مختلفی را برای حضور در جمهوری‌اسلامی‌ایران بکار بگیریم و فعالیت‌های فرهنگی و هنری متنوعی را در مراکز فرهنگی و هنری تهران برگزار کنیم.

الحسنی، توسعه روابط فرهنگی میان دو کشور را مورد تاکید قابوس بن سعید سلطان عمان و حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری‌اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: فرهنگ و هنر بهترین ابزار برای تقویت صلح و آرامش میان ملت‌هاست و با استفاده از این ابزار است که کشورها و ملت‌ها خواسته‌های خود را تحقق می‌بخشند.

در ادامه این مراسم، «محمدرضا صادق» مشاور رسانه‌ای رییس‌جمهوری کشورمان نیز در سخنانی حضور فعالانه وزیر اطلاع رسانی کشور عمان در صدر ناشران، فعالان فرهنگی و هنری عمان در تهران را بهترین فرصت برای توسعه تعاملات فرهنگی میان دو کشور ارزیابی کرد و گفت: سوابق روشن و دوستانه همکاری میان دو کشور دوست و برادر و فعالیت‌های مستمر فرهنگی میان آنها، نشان دهنده عزم راسخ مسئولان ایرانی و عمانی در جهت توسعه مناسبات فرهنگی و هنری است.

مشاور رسانه‌ای رییس‌جمهور با تاکید بر مراتب دوستی و علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم روابط در تمامی زمینه‌ها، خاطرنشان ساخت: در شرایطی که منطقه دارای اضطراب‌های زیادی است و در اثر رفتارهای نابخردانه، مردم منطقه بویژه کشورهای عراق، سوریه و یمن آسیب دیده‌اند، برگزاری برنامه‌ها و تعاملات فرهنگی میان دو کشور به گسترش صلح، محبت و مودت برآمده از اسلام راستین می‌انجامد.

در ابتدای این برنامه، گروه موسیقی "هوات العود" سلطان نشین عمان در فضای باز برج میلاد به اجرای تعدادی از قطعات موسیقی سنتی این کشور پرداختند که مورد استقبال بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان قرار گرفت.

در ادامه، مجموعه نمایشگاه عکس، نقاشی، کتب و نامه‌های خطی و لباس عمانی با حضور مسئولان دو کشور در گالری برج میلاد به نمایش درآمد و فیلم مستندی از جاذبه‌های سیاحتی و گردشگری و اقتصادی به نمایش گذاشته شد.

برنامه‌ "شبی با عمان" که در مجموعه برج میلاد تهران برپا شد در راستای حضور کشور سلطان نشین عمان به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب بین‌المللی تهران بوده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار