در اکران دانشجویی «کوچه بی نام» مطرح شد

باران کوثری: «علیمردانی» برای واگذاری نقش به من، جسارت کرد

باران کوثری گفت:شانس بزرگ من این بود که کارگردان با جسارت ریسک کرد و چنین نقشی را به من واگذار کرد. معمولا کارگردانان بازیگر را در قالب خاص می بینند در تمام کارهای خود در همان نقش ها از او استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ اکران دانشجویی فیلم «کوچه بی نام» به کارگردانی هاتف علیمردانی و تهیه کنندگی منصور لشگری قوچانی با حضور جمعی از عوامل فیلم برگزار شد.

*جای چنین جسارتی در سینما ی ما خالی بود

آنتونیا شرکا منتقد سینما در خصوص فیلم «کوچه بی‌نام» گفت: هاتف علیمردانی را با این فیلم شناختم و هنگام دیدن «کوچه بی نام» در جشنواره بسیار متاثر شدم. خوشبختانه در جشنواره امسال بین موضوعات فیلم ها تنوع و تضاد زیادی دیده می شد و کارگردانان جرات ساختن فیلم های مختلف با مسائل اجتماعی را پیدا کرده بودند. «کوچه بی نام» هم به طرح مسائلی پرداخته بود و با این همه بازیگر از محیط های آپارتمانی بیرون آمده و در فضایی کوچک و در پس کوچه های پایین شهر تهران کار شده بود با این حال تمام جزئیات کاراکترها را نمایش می داد که جای تحسین دارد من داشتم از سینما ناامید می شدم اما تولید چنین فیلم هایی حالم را خوب کرد.

وی در ادامه افزود: به نطر من در «کوچه بی نام» مردهای ضعیف و شکننده و زن هایی قوی و حاکمی داریم؛ در سکانس پایانی هم میبینیم که زنان آسوده خوابیده اند اما مردها هر کدام به نوعی نابود شده اند. تنش های این فیلم هم بیش از حد هست و خود داستان به حدی جذاب بود که نخواهد این همه کنش و واکنش داشته باشد. اما در کل این فیلم خوبی بود و اگر باران کوثری در نقش محدثه ظاهر نمی شد خیلی از اتفاقات خوب برای این فیلم نمی افتاد.

*کارگردانان برای بازیگران قالب سازی کرده اند

باران کوثری گفت: از همه‌ی دانشجویان که چنین استقبال گسترده ای از «کوچه بی نام» کرده اند، تشکر می کنم. شانس بزرگ من این بود که کارگردان با جسارت خیلی خوب خود ریسک کرد و چنین نقشی را نوشت و آن را به من واگذار کرد. معمولا کارگردانان وقتی یک بازیگر را در یک قالب خاص می بینند در تمام کار های خود در همان نقش ها از او استفاده می کنند.

وی در ادامه افزود:سالها منتظر پیشنهاد چنین نقشی بودم که هاتف علیمردانی آن را به من داد.محدثه بر گرفته از یک شخصیت واقعی به نام نسیم است و نسیم در بهتر شدن این نقش کمک زیادی به من کرد.جا دارد از او ،عموفرهاد اصلانی و تمام افرادی که به من کمک کردند تشکر کنم.

*در کوچه بی نام به هیچ تفکراتی توهین نشده است

هاتف علیمردانی کارگردان فیلم گفت:سالها در پی ساخت فیلمی چون «کوچه بی نام» بودم اما چون دنیای زن ها را درست درک نمی کردم این کار عقب افتاد تا اینکه با خانواده ای روبه رو شدم که با آنالیز رفتار های اجتماعی آنها به شخصیت های فیلم «کوچه بی نام» رسیدم.

وی ادامه داد: هم دلی تمام اعضای گروه مهمترین دلیل موفقیت «کوچه بی نام» بود. باران کوثری ساعت ها برای هم صحبت شدن با نسیم وقت می گذاشت و حتی ادبیات کلامی آن هم شبیه او شده بود. در «کوچه بی نام» به هیچ تفکری توهین نشده و مشکلات دهه هفتادی ها بیش از سایرین به تصویر کشیده شده است.اما شرایط باید به گونه ای باشد که من فیلم ساز ار طرح بعضی از مسائل ترسی نداشته باشم.

*به رشد بخش صنعت سینما کمک کنیم

منصور لشگری قوچانی تهیه کننده فیلم گفت:دو سال قبل با هاتف آشنا شدم  و فیلم نامه را مطالعه و تصمیم گرفتم بر روی کارش سرمایه گذاری کنم. 90در صد تمام کار ها را هاتف انجام داد تا زمانی که به جشنواره نزدیک شدیم یکسری کار ها به دوش من افتاد.

وی در ادامه افزود:سینما افزون بر هنر یک صنعت است بیاییم با کمک به صنعت سینما این هنر را رشد دهیم و بخش خصوصی را فعال تر کنیم.

این تهیه کننده در پاسخ به خبرنگار ما پیرامون پایان باز فیلم گفت: پایان فیلم باز است و قضاوت را به عهده‌ی مخاطب گذاشته ایم اما پس از هم فکری با چند تن از اساتید جامعه شناسی دانشگاه ها معلوم شد که پسر خانواده اصلا به مسافرت نرفته و زنده است و جای پدر را می گیرد.

*استخوان های پایم در «کوچه بی نام» خورد شد

محمدرضا غفاری گفت:از تمام عوامل فیلم و شما که حوصله به خرج دادید تشکر می کنم .به نظر من هم حمید زنده است و در سکانس آخر هم علایمی از زنده بودنش دیده می شود.

وی در ادامه افزود:سر آن سکانسی که حمید با مادرش دعوامی کرد بر اثر اصابت شدید پای من با دیواره ی حوض پایم شکست و هنوز آن را کچ  نگرفته ام و همچنان می لنگم.

گفتنی است در پایان مراسم توسط رئیس دانشگاه علوم اقتصادی الزهرا(س)از عوامل فیلم کوچه بی نام تقدیر شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار