تورج اصلانی:

فیلم‌های کوتاه سینماگران جوان رشد کرده است/ بعضی آثار جشنواره ژیار جای کار بیشتری دارد

آثار سینماگران جوان شهرستانی به لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال‌های قبل رشد کرده است.

تورج اصلانی داور فیلم جشنواره ژیار در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص انتخاب آثار این جشنواره بیان کرد: جشنواره ژیار توسط انجمن سینمای جوان برگزار می‌شود و دانش آموختگان جوان آثارشان را در این جشنواره به نمایش می‌گذارند. 

وی ادامه داد: آثار آنها را بیشتر با معیارهای سینما سنجیدیم چراکه آثار عرضه شده توسط آنها نشان دهنده توانمندیشان است. 

اصلانی در خصوص سطح کیفی آثار اظهار داشت: آثار فیلمسازان شهرستانی به لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال‌های قبل رشد کردند به خصوص در زمینه‌ تکنیک که قابل توجه و قضاوت در این خصوص مشکل بود اما به لحاظ فیلمنامه‌ای و داستان بعضی آثار جای کار بیشتری داشتند. 

داور فیلم جشنواره ژیار ضمن اشاره به این نکته که جشنواره منطقهَ‌ای سینمای جوان در مناطق دور دست برگزار می‌شود، گفت: در این جشنواره 5 استان حضور دارند و آثار درخشان و  استعدادهای زیادی دیدیم، اگر فیلمسازان تهرانی را با شهرستانی مقایسه نکنیم، بهتر است.چون همه این فیلمسازان ایرانی و در یک نقطه جغرافیایی رشد کردند. 

اصلانی در ادامه افزود: آثار سینماگران جوان رو به رشد است و در بین آنها استعدادهای درخشان دیده می‌شود، اگر آثار فیلمسازان جوان را با سینمای امروز مقایسه کنیم، آثار آنها به لحاظ رفتار فیلم شناسانه فاصله زیادی با سینمای ما ندارد. 

وی تصریح کرد: بیشتر فیلم‌ها به لحاظ مضمون با محتوا بودند، چون فیلمسازان جوان شهرستانی دغدغه‌هایشان متفاوت است، همچون فیلمسازان کردستانی که مسائل و آسیب‍‌های شهر خودشان را بعد از جنگ به خوبی به تصویر کشیدند، آنها از طریق این تریبون حرف‌های خود را بیان کردند. 

اصلانی با اشاره به این نکته که از طریق سینما می‌توان حرف‌های زیادی را بازگو کرد و فزود: امروز در کشورمان علاقمندان به سینما بیشتر از همیشه است ولی متاسفانه هدف سینمای ما چیز دیگر بوده و جوانان این استعدادهای سال‌های آتی سینمای ایران، آینده تلخی را دارند و این برای ما نگران کننده بوده، چرا که آنها قربانی سینما و فرهنگ می‌شوند. 

نهمین جشنواره فرهنگ بومی ژیار از 19 تا 23 اردیبهشت در شهر بانه توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار