تجهیز 8 هزار کيلومتر از شبکه ريلی به سامانه هوشمند کنترل قطار

مديرکل ارتباطات و علائم الکتريکی شرکت راه‌آهن از تکميل سيستم تراک‌بندی راه‌آهن تهران ـ مشهد تا 3 ماه آينده خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، مازيار يزداني مديرکل ارتباطات و علائم الکتريکي شرکت راه‌آهن از تکميل سيستم تراک‌بندي راه‌آهن تهران ـ مشهد تا 3 ماه آينده خبر داد و گفت: 8 هزار کيلومتر از شبکه ريلي کشور تا اواسط سال 95 به سامانه هاي کنترل هوشمند قطار تجهيز مي‌شود. 
 
وی گفت: تراک‌بندي محور ريلي تهران ـ مشهد 92 درصد پيشرفت دارد و در محور ريلي گرمسار تا شهرستان نقاب در حال بهره‌برداري ازمايشي است و 3 ماه آينده سيستم تراک‌بندي تهران ـ مشهد به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي افزود: با بهره‌برداري از سامانه تراک‌بندي راه‌آهن تهران ـ مشهد، ظرفيت سير در اين مسير  
تا دو برابر افزايش مي‌يابد.

مديرکل ارتباطات و علائم الکتريکي شرکت راه‌آهن از گسترش نصب سيستم کنترل هوشمند قطار در شبکه ريلي کشور خبر داد و گفت: اين سيستم در مسيرهايي که داراي سامانه علايم الكترونيك است قابليت نصب دارد که 8 هزار کيلومتر از شبکه ريلي يعني 80 درصد محورهاي ريلي کشور را شامل مي‌شود.

وي افزود : سامانه کنترل هوشمند در مسير ريلي تهران ـ بندرعباس و تهران ـ اهواز در حال نصب است و سامانه محور تهران ـ بندرعباس تا پايان امسال بهره‌داري مي‌شود، همچنين بخش اعظمي از محور تهران ـ اهواز تا پايان امسال به ان تجهيز مي‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، کنترل ، قطار ، ریلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار