آهون‌منش در گفت و گوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:

وزارت علوم زورش به دانشگاه آزاد نمی‌رسد/ در فرصت 10 روزه امکان دریافت مجوز برای رشته‌های دانشگاه آزاد وجود ندارد

رئیس اتحادیه موسسات غیر انتفاعی گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در فواصل دو ساله و نتیجه‌ای که تاکنون مشخص نشده است طبیعتا در فرصت 10 روزه تکلیف رشته محل‌های دانشگاه آزاد از سوی وزارت علوم مشخص نمی‌شود، چرا که وزارت علوم زورش به دانشگاه آزاد نمی‌رسد.

علی آهون‌منش رئیس اتحادیه موسسات غیر‌انتفاعی و غیر‌دولتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت کد رشته‌ محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در روزهای قبل طی مصاحبه‌ای میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اعلام کرد که دلواپسان برای دانشگاه آزاد زمینه سازی بدون اهمیت و تبلیغات سوء انجام می‌دهند چرا که ما در تمامی رشته‌های خود مجوز داریم، چرا این افراد پیگیر موضوع تحصیل دانشجویان در کشورهای آذربایجان و ارمنستان نمی‌شود. 

وی افزود: میرزاده در ادامه این مصاحبه اعلام کرد که ما در رابطه با کد رشته‌محل‌های دانشگاه تقاضا می‌کنیم و چون زمان پاسخگویی وزارت علوم به این امر طول می‌کشد ما منتظر جواب دادن نمی‌مانیم و این در حالی است که تمامی رشته‌ محل‌ها مجوز دارد.

 در ادامه آهون‌منش در پاسخ به تمامی این مباحث افزود: هم‌اکنون نظر خاصی در این رابطه ندارم چرا که در این رابطه باید وزارت علوم نظر عالمانه و با استناد به اسناد موجود بدهد ولی این در حالی است که اگر ما نیز همچون دانشگاه آزاد قرار بود به دلیل طول کشیدن پاسخ در رابطه با کسب مجوز برای رشته‌ محل‌ها صبر نکنیم، طبیعتا وزارت علوم در مقابل این عمل موسسات غیر‌انتفاعی می‌ایستاد و اجازه نمی‌داد که ما بدون مجوز در رشته‌های تحصیلی اقدام به جذب دانشجو داشته باشیم. 

وی اظهار داشت: با توجه به صحبتهای میرزاده اینطور به نظر می‌رسد که با این بحث یعنی عدم دارا بودن مجوز برای کد رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد مخالفت صورت گرفته و تمامی این موارد به این نکته اشاره دارد که وزارت علوم زورش به دانشگاه آزاد نمی‌رسد. 

وی خاطر نشان کرد: به این نکته باید اشاره کنم که وقتی در فاصله زمانی دو ساله هنوز وزارت علوم به نتیجه‌ای موثر در رابطه با کد رشته‌ محل‌های دانشگاه آزاد نرسیده است، طبیعتا در فواصل 10 روزه نمی‌تواند نتیجه کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد را مشخص کند. 




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار