چمران در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه گل و گیاه خبر داد:

نگذاریم باغات تهران به سنگ و سیمان تبدیل شود/ کمبود در توسعه فضای سبز پایتخت

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری در راستای توسعه فضای سبز تلاش می کند، گفت :نباید اجازه دهیم که باغات باقی مانده از تهران به سنگ و سیمان تبدیل شود.

نگذاریم باغات تهران به سنگ و سیمان تبدیل شود/ کمبود در توسعه فضای سبز پایتختبه گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران مهدی چمران در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تهران که امروز (دوشنبه) با حضور شهردار تهران و جمعی از مسئولان شهری در بوستان گفتگو برگزار شد، با بیان اینکه در 17 اسفند ماه سال گذشته مقام معظم رهبری فرمایشاتی در خصوص حفظ و توسعه فضای سبز داشته اند، اظهار کرد: بوستان 1400 هکتاری یاس در راستای فرمایشات ایشان انجام شده و همچنین باغات و بوستان‌هایی که در اختیار نهادهای مختلف است باید به عموم مردم واگذار شود تا مردم بتوانند از این فضاها استفاده کنند.

وی ادامه داد: شهرداری نیز از آمادگی کامل برای بازسازی و نوسازی این فضا برخوردار و فعالیت هایی را نیز در این خصوص انجام داده است.

چمران تصریح کرد: مردم شهر تهران با توجه به فشردگی و تراکم جمعیت از فضای سبز کافی برخوردار نیستند و هم اکنون نیز نسبت به فضای سبز سایر شهرهای جهان کمبودهایی را داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه گل و گیاه یک کالای تجارتی محسوب می شود، افزود: ما شهرهای بزرگی در کشور داریم و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند به صادرات گل به خارج از کشور کمک کند و همچنین اقتصاد کشور را رونق بخشد.

چمران اضافه کرد: شهر تهران در گذشته باغ‌شهر بوده ولی امروز از آن باغ‌شهر خبری نیست و از آن باغ‌شهر فضای کمی باقی مانده لذا امیدواریم که با همت شهرداری این فضای کم نیز تبدیل به سیمان و ساختمان‌های بلند مرتبه نشود و در شهر برای آیندگان باقی بماند.

وی ادامه داد: شورای شهر در مصوبه‌ای مقرر کرد در باغات به جای 60 درصد در 30 درصد آن ساختمان ایجاد شود و از نظر ارتفاع دو برابر باشد چرا که مالک از نظر اقتصادی زیان‌ نکند و باغ نیز حفظ شود و این مصوبه در طرح جامع نیز به تصویب رسید و تعداد شکایات نیز کاهش پیدا کرد.

چمران افزود: راه‌حل دیگری برای این معضل نبود چرا که در غیر این صورت باید تمامی باغات از جمله شمیران و باغات منطقه 2و 3را خریداری می‌کردیم که این اقدام امکانپذیر نبوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جلسه ای که با مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوه قضاییه برگزا شد، گفت: از قوه قضاییه می خواهیم که در خصوص اجرای مصوبه باغات با حفظ فضای سبز از شهرداری و شورای شهر حمایت کنند.

وی در پایان افزود: امسال 205 میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم که با این بارندگی ایجاد فضای سبز و نگهداری آن بسیار سخت ومشکل است اما امیدواغریم که سرانه فضای سبز برای هر نفر از 17 و نیم متر هم فراتر رود.

انتهای پیام/
برچسب ها: شهر ، شورا ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.