آموزش عرصه بالینی زمینه ساز توانمندی دانشگاه‌های پزشکی است

عرصه‌های آموزش بالینی در نظام سلامت، فارغ التحصیلان را توانمند می‌سازد تا در زمان کافی مشکلی برای درمان نداشته باشند.

سیم فروش متخصص کلیه و مجاری ادراری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: امروزه بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دنیا از توانمندی محققان ایرانی یاد می‌کنند و اولین فارغ التحصیل در هاروارد، ایرانی است.  
 
وی گفت: همانطور که امروز دنیا در حال تحول است، بیماری‌ها نیز متحول می‌شوند و بیماری‌های نوپدید به جهان پزشکی معرفی می‌شود و در این راستا آموزش دنیای پزشکی نیز نیازمند تحول است.  
 
وی در خصوص سیستم اصلاح که در برخی مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: حضور آموزش در دانشجویان، تقویت عرصه‌های بالینی و از همه مهم‌تر ادغام بهداشت و درمان و آموزش پزشکی زمینه ساز تقویت آموزش دانشجویان پزشکی است.  
 
سیم فروش افزود: اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی آموزش پزشکی و بالینی را جدی بگیرند، نقطه عطف دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت نسبت به دانشگاه‌های وزارت علوم است و با این مهم می‌بینیم که مهندس وزارت علوم بعد از تحصیل شاید در دنیای کار موفق نباشد، اما فارغ التحصیلان پزشکی در دنیای کار موفق هستند.  
 
وی گفت: در زمینه اصلاحات نباید از دستاوردهای اصلی دور شویم، بلکه باید در عرصه‌های جهانی هم حرفی برای گفتن داشته باشیم و پیشرفت ما مرهون دانشگاه‌های بدون دیوار است.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار