ساری ؛

پایداری شرایط کنونی وضعیت تامین دارو در کشور

رییس سازمان غذا و دارو کشور از کاهش 350 میلیون دلاری واردات دارو در سال گذشته خبر داد و گفت : سال گذشته میانگین کمبود دارو به حدود 30 قلم کاهش یافت و این کمبودها هم مقطعی و غالبا کوتاه مدت بود .

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری ؛ رسول دیناروند در گردهمایی معاونان غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در پایداری شرایط کنونی وضعیت تامین دارو در کشورساری افزود : اگر چه کاهش وارادات دارو از سال 90 در کشور آغاز شد ولی روند کاهشی سال گذشته چشمگیرتر از سال های پیش از آن بود.

رییس سازمان غذا و دارو کشور از کاهش 350 میلیون دلاری واردات دارو در سال گذشته خبر داد و گفت: روند کاهش واردات دارو در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت .

معاون وزیر بهداشت گفت : شیب واردات دارو به کشور همچنان نزولی خواهد بود تا به توقف کامل برسد و تجویز منطقی و آگاهانه دارو در جامعه رونق بگیرد .

وی با اشاره به تلاش های انجام شده در حوزه مدیریت تامین دارو از سوی سازمان غذا و داروی کشور ، افزود : باید این شرایط مدیریت تامین دارو را ادامه دهیم تا کمبود دارویی در کشور ایجاد نشود .

دیناروند گفت : با وجود تمامی تلاش های دولت برای رفع مشکلات ولی به دلیل کاهش درآمد ارزی ، کشور در شرایط سخت قرار دارد که می بایست در زمینه کنترل و مصرف بهینه دارو یاری رسان دولت بود .

وی شرایط کنونی وضعیت تامین دارو در کشور را پایدار دانست و افزود : سال گذشته میانگین کمبود دارو به حدود 30 قلم کاهش یافت و این کمبودها هم مقطعی و غالبا کوتاه مدت بود .

رییس سازمان غذا و داروی کشور تاکید کرد : نگهداری شرایط پایدار دارو در کشور بسیار مورد توجه وزارت بهداشت است و دانشگاه های علوم پزشکی هم باید با مدیریت روند توزیع دارو و همچنین اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به پزشکان در خصوص استفاده از داروهای جایگزین ایرانی ، نگرش موجود در باره استفاده از داروهای خارجی را در جامعه تغییر دهند .

وی وضعیت توزیع دارو در حوزه های زیر پوشش بعضی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور را رها شده توصیف کرد و با تاکید بر ضرورت کنترل این وضعیت ، افزود : خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی مازندران از جمله دانشگاه های موفق در زمینه مدیریت توزیع دارو به شمار می رود .

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیکی به صورت پایلوت در شهرستان ها پاوه ، ساوه و جهرم گفت : با اجرا ی این طرح تحول بزرگی در حوزه تجویز و نظارت بر روند مصرف دارو ایجاد می شود .

گردهمایی دو روزه معاونان غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی کشور امروز در ساری گشایش یافت.

دراین گردهمایی که فردا به کارش پایان می دهد حدود 60 نفر از معاونان غذا و دارو و مدیران کل سازمان های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات درمانی کشور حضور دارند.

آشنایی با برنامه های سازمان غذا و داروی کشور در سال جاری مهم ترین هدف برپایی این گردهمایی اعلام شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.