رئیس سازمان نقشه برداری:

جایگاه کنونی سازمان نقشه‌برداری مطلوب نیست/ عقب‌ماندگی در تامین اطلاعات پایه‌ای

رئیس سازمان نقشه برداری گفت: متاسفانه جایگاه کنونی سازمان نقشه برداری در کشور ما که دارای پتانسیل های منطقه ای است جایگاه مطلوبی تلقی نمی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،‌ علیرضا آزموده اردلان در بیست و دومین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک با بیان اینکه اقدامات اشتباه در برنامه ریزی های منطقه ای حاصل از عدم اطلاع دقیق از پتانسیل های مناطق مختلف کشور است، ‌اظهار داشت: دستیابی به توسعه پایدار نیازمند اطلاع صحیح از موقعیت مناطق مختلف است که لازم است داده های مکانی را بر روی پایه مستحکمی به نام نقشه های پوششی قرار دهیم.

رئیس سازمان نقشه برداری افزود: متاسفانه جایگاه کنونی سازمان نقشه برداری در کشور ما که دارای پتانسیل های منطقه ای است جایگاه مطلوبی تلقی نمی شود.

وی ادامه داد: باید سازمان نقشه برداری در ارائه یک پارچه و منسجم اطلاعات مکانی تبدیل به "سازمان مادر" شود تا در سایه آن سایر ارگانها بتوانند اطلاعات منتسب به مکان خود را به درستی ساماندهی کنند.

آزموده اردلان با بیان اینکه امسال سال جهانی "نقشه" است افزود: لازم است عقب ماندگی که در تامین اطلاعات پایه ای داشتیم، جبران شود تا مسیر پیشرفت در کسب اطلاعات اراضی و منطقه ای هموار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار