دبیر انجمن داروسازان تهران درگفتگو با باشگاه خبرنگاران:

محدودیت واردات دارو برای حمایت از تولید داخل است /بیمار در مضیقه قرار نمی گیرد

دری با اشاره به اینکه همیشه کمبودهای دارویی با شدت و ضعف در صنایع وجود داشته گفت : کمبودها مقطعی و گذراست ضمن آنکه اعداد و ارقام به گونه ای نیست که ملموس بوده و بیمار در مضیقه قرار گیرد.

دکتر محمد رضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص کمبودهای دارویی ا ظهار داشت : کارخانجات داروسازی در برخی خطوط تولید نیاز به بروز رسانی دارند لذا تجهیزات و خطهای تولید  جهت بازسازی متوقف می شود تا پروسه ای برای تجدید حیات کارخانجات طراحی شود که در این بازه زمانی ممکن است بیماران دچار کمبودهای دارویی شوند البته نه به آن شکل که سلامتشان به مخاطره بیافتد.

وی همچنین در خصوص داروی بیماران تالاسمی که با کمبودهایی مواجه بودند بیان داشت :"سل سپت" دارویی وارداتی است که اخیرا در کشورمان تحت لیسانس تولید می شود بنابراین زمانی که دارو در داخل تولید می شود واردات آن برای حمایت از تولید داخل محدود خواهد شد.

وی با اشاره به سیاستهای اتخاذ شده برای تولید داروهایی که تا چندی پیش وارداتی بودند خاطرنشان کرد :هنگامی که نوع وارداتی و خارجی یک دارو که مشابه داخلی دارد برای حمایت از تولید داخل محدود می شود باید اطلاع رسانی به بیمار توسط پزشکان و سیستم عمومی بیشتر شود تا نگرانی از جهت تامین دارو برای مصرف کنندگان ایجاد نشود.



انتهاي پيام/

برچسب ها: دارو ، سل سپت ، تالاسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالناصر عسکری
۰۹:۱۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
سلام
با تشکر از زحماتتان در پیکها و سایر برنامه های تحلیلی -انتقادی در صدا و سیما .
امروز درپیک بامدادی گفتید در بهداشت ودرمان تحول ایجاد شده است !ضمن احترامی که برای دکتر قاضی زاده ،وزیر بهداشت قایل هستیم ، خاطر نشان می کنیم که تغییرات تنها به نفع پزشکان و بیمارستانها بوده ودردی از شهروندان دوا نکرده است ! ویزیت 11هزار تومانی به 40هزار تومان تبدیل شده و بنده برای عمل اب مروارید مادرم ، قبل از عید مجبور شدم 2400هزار تومان هزینه کنم ان هم فقط برای یک چشمش!!و با وجودی که تا یکماه پیشش ماهانه مبلغ 67هزار تومان بابت بیمه طلایی از حقوق بازنشستگی ام کم می شد، بیمه هم یک ریال به من نداد! به عنوان یک پیشنهاد خواهشمندم گزارشی نیز از بنیادها و نهادها یی مثل بنیاد شهید و ایثارگران و ...که جز تبعیض و سلیقه ای عمل کردن نفعی ندارند ، تهیه فرمایید تا اینها هم به مدار قانون و شفافیت در ایند! با تشکر
آخرین اخبار