رکن‌آبادی:

اراده استکبار ورود ایران به جنگ مستقیم نظامی است/ اگر کشوری نگاه چپ به ایران داشته باشد، شدیدترین پاسخ را دریافت می‌کند/ دلیل مخالفت غرب با "بشار اسد"

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: تلاش استکبار بر این است تا جمهوری اسلامی ایران را وارد یک جنگ نظامی و مستقیم کند اما مسئولان کشورمان با تدبیر و درایت مواضع قاطع خود را در عین صلح‌طلبی بیان می‌کنند و چنانچه کشوری نگاه چپ به ایران داشته باشد، شدیدترین پاسخ را دریافت می‌کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، "غضنفر رکن‌آبادی" سفیر سابق کشورمان در لبنان در نشست تخصصی "بررسی آثار و پیامدهای حمله آل‌سعود به یمن" که در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: تلاش استکبار بر این است تا جمهوری اسلامی ایران را وارد یک جنگ نظامی و مستقیم کند اما مسئولان کشورمان با تدبیر و درایت مواضع قاطع خود را در عین صلح‌طلبی بیان می‌کنند و چنانچه کشوری نگاه چپ به ایران داشته باشد، شدیدترین پاسخ را دریافت می‌کند.

وی با اشاره به اهداف حمله عربستان سعودی به یمن و پاسخ سیدحسن نصرالله به این اهداف یادآور شد: عربستان با حمایت از منصور هادی به دنبال ایجاد هرج و مرج در یمن بود که از ابتدای بحران، دستگاه دیپلماسی کشورمان با قدرت وارد عمل شد و تلاش کرد تا تز ریاض را خنثی کند.

رکن‌آبادی اظهار داشت: دولت منصور هادی به انصارالله پیشنهاد تصدی 5 وزارتخانه را داده بود که جنبش مردم انصارالله این پیشنهاد را رد کرد زیرا به دنبال پست و مقام نبود بلکه تلاش این جنبش بر این است تا حقوق مردم مظلوم یمن را محقق کند.

سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به بافت جغرافیایی و مردمی یمن و این که انصارالله هیچ گاه به دنبال تسلط بر یمن نیست و همواره به دنبال مذاکره و گفتگو است، گفت: پس از برکناری جمال بن‌عمر و سخنانی که او مطرح کرد، افکار عمومی شاهد بودند حرف‌های جدیدی مطرح می‌شود و تلاش استکبار بر این است که یمن را تجزیه کند و با استعفای منصور هادی و سفر او به عدن این توطئه به عنوان یک هدف استکبار و هدف پنهان عربستان خود را نشان داد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با تبیین واقعیت یمن باعث ریزش ائتلاف شد و فقط چند کشور عربی از جمله قطر، امارات و بحرین حضور نظامی در یمن داشتند و باقی کشورها در حد مواضع سیاسی یا حتی بعضآ مخالفت را در این زمینه انجام دادند که پاکستان در مجلس خود با طرح همکاری نظامی با عربستان مخالفت کرد.

رکن‌آبادی با بیان وجود قانون جنگل در جامعه بین‌الملل و تلاش معیاری در ایجاد امنیت اسرائیل تأکید کرد: در سوریه با وجود این که بشار اسد با بیش از 77 درصد رأی یک دولت قانونی به شمار می‌آید اما چون با اسرائیل مخالف است، آمریکا و غرب تلاش می‌کنند تا با او مقابله کنند.

سفیر سابق ایران در لبنان در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال صلح‌طلبی است و طرح چهار ماده‌ای را از جمله آتش‌بس، رساندن کمک‌های مردمی و گفتگو و تشکیل دولت وحدت ملی را در یمن مطرح کرده که از طریق سفرای جمهوری اسلامی به همه کشورهای دنیا فرستاده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار