مدیر کل نظارت بر درمان و اعتبار بخشی وزارت بهداشت:

گرانی دستگاه MRI دلیل صف‌های طولانی انتظار برای انجام MRI

مدیر کل نظارت بر درمان و اعتبار بخشی وزارت بهداشت گفت: هزینه بالای خرید دستگاه MRI و محدود بودن بیمارستان‌های مجهز به این دستگاه تصویر برداری دلیل اصلی صف‌های طولانی انتظار برای انجام MRI است.

دکتر محمد حسین میر دهقان مدیر کل نظارت و اعتبار بخشی بر درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص نوبت دهی‌های طولانی  MRI در بیمارستانهای دولتی با قبول این موضوع گفت: خرید دستگاه MRI هزینه زیادی دارد و نمی‌توان انتظار داشت که در هر بیمارستان وجود داشته باشد و تنها در بیمارستانهایی که بخش تروما دارد وجود دارد. 

وی با بیان اینکه حتی بیمارستانهایی هم در سطح کشور وجود دارند که با داشتن بخش تروما دستگاه MRI ندارند، افزود: طبق قانون باید بیمارستان‌های بالای 256 تخت خوابی و بیمارستان‌های 125 تخت خوابی که بخش تروما دارند مجهز به MRI باشند. 

میر دهقان اظهار داشت: البته نوبت‌های طولانی انتظار برای MRI با طرح تحول نسبت به قبل کمتر شده است اما برای حل این مشکل به خصوص  برای بیماران اورژانسی تمهیداتی در حال انجام است تا این مشکل هر چه سریعتر حل شود چرا که یکی از مهمترین اهداف طرح تحول ارائه خدمات با بهترین کیفیت به بیماران است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار