با موافقت نمایندگان؛

احزاب فعالیت خود را با مقررات جدید منطبق می‌کنند

با تصویب مجلس احزابی که قبل از لازم الاجرا شدن قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی مجوز فعالیت دریافت کرده ‌ند، موظفند ظرف مدت یکسال از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون وضعیت خود را با شرایط مندرج تطبیق دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز سه شنبه (5 خردادماه) در جریان رسیدگی به مواد باقیمانده طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی ماده 23 این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

براین اساس، ماده 23 این طرح تصویب می کند: احزابی که قبل از لازم الاجرا شدن این قانون مجوز فعالیت دریافت کرده اند، موظفند ظرف مدت یکسال از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون وضعیت خود را با شرایط مندرج در این قانون تطبیق دهند و گزارش آن را به کمیسیون ماده 10 ارسال کنند.

در صورت تائید اقدامات حزب از سوی کمیسیون ماده 10، پروانه فعالیت حزب تمدید می‌گردد.

تبصره 1-کمیسیون می‌تواند در صورت وجود دلایل موجه، مهلت تطبیق با شرایط مندرج در این قانون را حداکثر تا 6 ماه تمدید نماید.

تبصره 2- در صورت عدم تحصیل شرایط مندرج در این قانون توسط احزاب مذکور مراتب کتبا به آنها اعلام می شود. این احزاب می توانند ظرف مدت یکماه به تصمیم کمیسیون اعتراض نمایند. در صورت اعتراض کمیسیون ماده 10 موظف است ظرف مدت حداکثر 3 ماه نسبت به اعتراض آنها رسیدگی و اعلام نظر کند. اعلام نظر کمیسیون در این رابطه قطعی است.

تبصره 3- در طول مدت مذبور که احزاب به وضعیت خود را با شرایط مندرج در این قانون تطبیق نمایند، فعالیت آنها قانونی بوده اما در صورت اعلام نظر قطعی کمیسیون مبنی بر عدم تحصیل شرایط مندرج در این قانون، پروانه فعالیت این احزاب ملغی گردیده و هرگونه فعالیت حزبی آنها غیرقانونی می باشد.

همچنین نمایندگان با 144 رای موافق، 5 رای مخالف و 4 رای ممتنع با این ماده واحده موافقت کردند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار