واعظ مشهور تاجیکستان:

حضرت علی (ع) ظهور و سقوط داعش را پیش بینی کرده بود

«حاجی میرزا» روحانی صاحب نام و پر آوازه تاجیکستان با اشاره به حدیثی، از پیش بینی شکل گیری و نابودی گروه تروریستی داعش توسط حضرت علی (ع) سخن گفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایرنا،حاجی میرزا از چهره های تاثیرگذار دینی در تاجیکستان به شمار می رود که اکثریت جمعیت آن، مسلمانان اهل سنت حنفی مذهب هستند.

حاجی میرزا در سخنانی که بازتاب گسترده ای در رسانه های این کشور فارسی زبان آسیای میانه داشته است، گفت: حضرت علی(ع) که نزدیکترین فرد به پیامبر اسلام (ص) بود، شکل گیری گروهک تروریستی و تکفیری داعش را پیش بینی و محکوم کرده بود.

وی افزود: امام علی (ع) در حدیثی فرموده است که روزی کسانی با پرچم سیاه پیدا شده، مردم را به حق دعوت می کنند ولی خودشان در راه حق نیستند. این افراد، خود را با کنیه هایی همچون ابوخالد،ابوداود و نسب هایی که عموماً نام شهرهاست، معرفی می کنند مثل ابوخالد فلسطینی، ابوداود مصری یا ابوخالد کولابی.

این واعظ تاجیک تصریح کرد: در پیش بینی حضرت علی (ع) آمده است که این افراد مو های درازی همچون موهای زنان دارند.

حاجی میرزا با بیان اینکه امام علی (ع) پیش بینی کرده است که در نهایت بین این گروه که نشان آنها، یک پرچم سیاه است، اختلاف افتاده و از بین می روند، گفت: « من یقین دارم که به زودی این پیش بینی محقق شده و این گروهک تروریستی بر اثر بروز اختلاف در بینشان از بین خواهد رفت و همه این فلاکتها و کشتاری که راه انداخته اند، تمام خواهد شد.»

همزمان با این اظهارات حاجی میرزا، شورای علمای تاجیکستان نیز روز گذشته با صدور فتوایی، داعش را یک گروه ضد دین خواند و پیوستن به این گروه را حرام و گناه کبیره دانست.

انتشار برخی خبرها در هفته های اخیر مبنی بر پیوستن شماری از شهروندان تاجیک به نیروهای داعش، موجی از نگرانی را در میان مقامها و مردم این کشور آسیای میانه برانگیخته است.

حاجی میرزا که از روحانیون معروف و بانفوذ تاجیکستان به شمار می رود، چندی پیش نیز هشدار داده بود اکثر نیروهای تاجیک داعش، پیروان سابق فرقه سلفیه هستند که قبلا در تاجیکستان، به غیر از خود، همه را مشرک و کافر می دانستند.

وی تاکید کرده بود که علت پیوستن جوانان تاجیک به این گروه تروریستی، نداشتن دانش و درک درست از اسلام است و در این زمینه، روشهای قهرآمیز و محدودکننده دولت علیه مراکز دینی نیز تاثیر داشته است. به همین دلیل، دولت باید در سیاستهای دینی خود بازنگری کند.

موضع گیریهای انتقادآمیز در قبال دولت تاجیکستان موجب شده بود تا حاجی میرزا به همراه شماری دیگر از روحانیون سرشناس این کشور برای مدتی ممنوع المنبر شوند.

حاجی میرزا از روحانیون سرشناس منطقه کولاب تاجیکستان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۵۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام.صلوات برای تجعیل در فرج
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۴۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
داعش مساوی ایست با خوارج
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۱۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
گمشده
۱۲:۰۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
داعش بلکه نابود شد مرگبر داعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا را شکر به تحقق پیوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۲۵ دی ۱۳۹۸
البته به دست حاج قاسم سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۷
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوی دکترای الهیات.
۱۹:۵۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
پیش بینی داعش توسط امیرالمومنین (ع) از کتاب الفتن لنعیم بن حماد - رقم الحدیث: 557
( حدیث موقوف ) حَدَّثَنَا حَدَّثَنَا الْوَلِیدُ ، وَرِشْدِینُ ، عَنِ ابْنِ لَهِیعَةَ ، عَنْ أَبِی قَبِیلٍ ، عَنْ أَبِی رُومَانَ ، عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ ، قَالَ : " إِذَا رَأَیْتُمُ الرَّایَاتِ السُّودَ فَالْزَمُوا الأَرْضَ فَلا تُحَرِّكُوا أَیْدِیَكُمْ ، وَلا أَرْجُلَكُمْ ، ثُمَّ یَظْهَرُ قَوْمٌ ضُعَفَاءُ لا یُؤْبَهُ لَهُمْ ، قُلُوبُهُمْ كَزُبَرِ الْحَدِیدِ ، هُمْ أَصْحَابُ الدَّوْلَةِ ، لا یَفُونَ بِعَهْدٍ وَلا مِیثَاقٍ ، یَدْعُونَ إِلَى الْحَقِّ وَلَیْسُوا مِنْ أَهْلِهِ ، أَسْمَاؤُهُمُ الْكُنَى ، وَنِسْبَتُهُمُ الْقُرَى ، وَشُعُورُهُمْ مُرْخَاةٌ كَشُعُورِ النِّسَاءِ ، حَتَّى یَخْتَلِفُوا فِیمَا بَیْنَهُمْ ، ثُمَّ یُؤْتِی اللَّهُ الْحَقَّ مَنْ یَشَاءُ ."
زمانی که پرچم های سیاه را دیدید از جای خود حرکت نکنید – به این معنا که دعوت آنان باطل است و نباید به کمک آنان بشتابید – سپس قومی ضعیف ظاهر می شوند که قلب هایشان مانند براده های آهن سخت است، آنها وفادار به هیچ عهدی نیستند، به حق فرا می خوانند در حالیکه از آن نیستند، اسامی شان، کنیه و نسبت هایشان از نام شهرها گرفته شده؛ تا اینکه در بین خود اختلاف نظر پیدا می کنند و خداوند خداوند اهل حق – هر کسی که بخواهد- را ظاهر می سازد.


به مثال قرآن کریم، همچون خران رمیده از شیران درنده شده اند.
کانّهم حمرٌ مستنفرةٌ فرّت من قسورة.
آری به نص و تصریح قرآن کریم، علم غیب در حیطه خداوند عالم الم الغیب و الشهادة می باشد و بس.
وکسی که برای مخلوق، قائل به علم غیب شود کافر به قرآن کریم است.
چند مورد هم که خداوند اشاره نموده است که از رسولان الهی از علم غیب آگاه می شده اند مثل سوره جن، اتفاقا خداوند در ادامه فرموده است که منظور از علم غیب پیامبر، فقط وحی است که بدو نازل می شده و لذا خداوند اورا رصد می کند تا به خلق ابلاغ نماید.
به خود پیامبر اسلام نیز می فرماید: تلک من انباء الغیب نوحیها الیک ما کنت تعلمها انت و لا قومک من قبل هذا.
این ( آیات قرآن ) از اخبار غیب است که بر تو وحی می کنیم و تا قبل از نزول این اخبار، نه خودت و نه قومت، هیچکس از آن با خبر نبود.
وآخِر دعوانا اَن الحمدلله رب العالمین.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۷:۲۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
خدا را شکر به تحقق پیوست
Iraq
Amir
۱۶:۲۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۴:۳۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
ب امید روزی که شیعه و سنی از شر این تکفیرهای بی دین راحت شوند انشالله..
Iran (Islamic Republic of)
سعید سلیمی
۱۷:۱۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
ضمن تشکر از این خبر
لطفا خبرهایی از این دست رو افزایش بدید