دستگیری قاتل فراری در باند فرودگاه مهرآباد/ سرقت 30 هزار دلار پس از ارتکاب جنایت+ عکس

مردی که پس از قتل دوستش اقدام به 30 هزار دلار کرده بود،‌ قبل از فرار به آبادان در فرودگاه مهرآباد دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ساعت 16 مورخه 07/02/1394 از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 ، وقوع یک فقره جنایت در یک واحد مسکونی واقع در خیابان طاهرخانی به کلانتری 134 شهرک قدس اعلام شد . 

با ورود مأمورین کلانتری به محل اعلام شده ، کارآگاهان با پیک موتورسواری روبرو شدند که دست و پایش با دستبند پلاستیکی بسته و چند متر آن طرف تر نیز جسد صاحبخانه بنام "مجید . ت" ( 56 ساله ) که از ناحیه کتف مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به دور گردنش نیز رشته ای پلاستیکی قرار داشت ، کشف شد . 

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
با اعلام خبر وقوع جنایت به پلیس آگاهی و قاضی کشیک ویژه قتل دادسرای جنایی ، بلافاصله تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی و بازپرس ویژه قتل در محل جنایت حاضر شدند . 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمد" و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

دستگیری قاتل فراری در باند فرودگاه مهرآباد/ سرقت 30 هزار دلار پس از ارتکاب جنایت+ عکس

اظهارات راننده پیک موتوری : 
راننده پیک موتوری در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " در ساعت 15:45 مورخه 07/02/1394 برای تحویل یک بسته حاوی مقدار دلار به محل جنایت مراجعه کرده بودم ؛ پس از زدن زنگ خانه ، شخصی از پشت آیفون از من درخواست کرد تا برای تحویل دادن بسته دلار به داخل بروم . در داخل خانه ، ناگهان شخصی با تهدید یک قبضه اسلحه کمری و نشان جسدی که در داخل اتاق پذیرایی افتاده بود مرا مجبور کرد تا بر روی زمین بخوابم و پس از آن دست و پایم را با رشته پلاستیکی بست ؛ این شخص ، بسته ی حاوی دلارها را برداشت و به سرعت از خانه خارج شد . دقایقی از این ماجرا گذشته بود که به خاطر عدم بازگشت بنده به دفتر پیک موتوری ، از دفتر پیک با تلفن همراهم تماس گرفتند و من نیز با استفاده از گوشی handsfree داخل گوش خود و در حالیکه دست ها و پاهایم همچنان بسته بود ، موفق شدم تا موضوع جنایت و سرقت بسته دلارها را اطلاع دهم که پس از دقایقی مأمورین به محل آمده و ... " . 

شناسایی تصویر متهم : 
با توجه به تجهیز محل سکونت مقتول به دوربین های مداربسته ، کارآگاهان به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین پیش بینی شده در محوطه بیرونی منزل پرداخته و تصویر فردی که در روز جنایت اقدام به بستن دست و پای پیک موتوری و سرقت دلارها کرده بود ، توسط راننده پیک موتوری مورد شناسایی قرار گرفت ؛ در ادامه بررسی تصاویر ضبط شده روزهای گذشته ، تصاویر این شخص در روزهای متوالی و در زمان مراجعه ی وی به منزل مقتول بار دیگر شناسایی شد که همگی ان دلایل ، فرضیه ارتکاب جنایت توسط اطرافیان مقتول را تأیید می کرد . 

سرانجام با انجام اقدامات پلیسی ، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت صاحب تصویر ( متهم متواری ) بنام "امین . ل" (30ساله) شدند ؛ با شناسایی هویت "امین" کارآگاهان بلافاصله به محل سکونت وی در منطقه سعادت آباد مراجعه و اطلاع پیدا کرد که امین بواسطه اختلاف با همسرش از مدتی پیش منزل را ترک کرده است که در ادامه و با توجه به تصاویر بدست آمده از دوربین مداربسته ی محل جنایت ، مشخص شد که طی این مدت ( بیش از دو ماه ) بیشتر شب ها را در منزل مقتول سپری کرده است . 

در ادامه و با مراجعه به محل کار امین در خیابان مطهری نیز مشخص شد که امین همزمان با تاریخ وقوع جنایت ، دیگر مراجعتی به دفتر محل کار خود نداشته و پاسخگوی تماس های تلفنی همکاران خود نیز نبوده است . 

دستگیری متهم در باند فرودگاه مهرآباد : 
در شرایطی که به ظاهر هیچگونه اطلاعات قابل بهره برداری جهت دستگیری "امین" وجود نداشت ، اما کارآگاهان اداره دهم با انجام یک سلسله اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که وی قصد متواری شدن از تهران را داشته و قصد دارد تا با پرواز ساعت 08:40 مورخه 19/03/1394 به مقصد آبادان ، از تهران خارج شود . 

بلافاصله تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به فرودگاه مهرآباد اعزام و با همکاری حراست فرودگاه اطلاع پیدا کردند که متهم در مسیر سوار شدن به هواپیما است و تا دقایقی دیگر هواپیما پرواز خواهد کرد ؛ لذا با اطمینان از حضور متهم در داخل اتوبوس ویژه حمل مسافرین هواپیما ، کارآگاهان اقدام به متوقف کردن اتوبوس پرواز تهران – آبادان کرده و پس از دستگیری "امین . ل" ، وی را جهت انجام تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

اظهارات اولیه متهم : 
امین پس از انتقال به اداره دهم آگاهی و در همان مراحل اولیه تحقیقات صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف اما مدعی شد که جنایت یک اتفاق بوده و او اصلا قتل ارتکاب جنایت نداشته است . 

وی در اظهارات اولیه خود مدعی شد : " از حدود دو ماه پیش با مقتول آشنا شده و با اطلاع از زندگی مجردی وی ، من نیز که در داخل خانه دچار اختلاف شدید با همسر خود شده بودم  از این فرصت استفاده کرده و بیشتر شب ها را در منزل مقتول سپری می کردم تا اینکه یک شب مقتول عنوان کرد که امنیت جانی ندارد ؟؟ و به این بهانه از من درخواست کرد تا برایش یک قبضه اسلحه کمری تهیه نمایم ؛ من نیز از طریق یکی از دوستان خود موفق شدم تا یک قبضه اسلحه کمری به مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان برای وی خریداری نمایم " .  

متهم در ادامه اعترافاتش ، در خصوص روز جنایت به کارآگاهان گفت : " روز جنایت قصد داشتم تا اسلحه را به مقتول تحویل دهم و به این بهانه در حال نشان دادن نحوه کارکرد اسلحه برای مقتول بودم ؛ در آن لحظه اطلاع نداشتم که گلوله در داخل اسلحه قرار دارد و به همین علت ناگهان در زمان چکاندن اسلحه ، گلوله ای از اسلحه شلیک و به کتف مقتول برخورد کرد ؛ مقتول پس از اصابت گلوله شروع به فریاد زدن کرد و من نیز در حالیکه بسیار ترسیده بودم ، رشته ای پلاستیکی را به دور گردنش انداخته تا مانع از فریاد زدن های او شوم که باعث مرگ وی شد . 

متهم در خصوص سرقت مبلغ 30 هزار دلار ارز خارجی متعلق به مقتول نیز به کارآگاهان گفت : " پیش از وقوع حادثه ی شلیک گلوله مقتول به من عنوان کرده بود که منتظر پیک موتوری و تحویل گرفتن بسته حاوی 30 هزار دلار پول است ؛ به همین علت و با اطلاع از میزان مبلغ پول همراه پیک موتوری ، درب خانه را برای پیک باز کرده و از او خواستم تا بسته را در داخل خانه تحویل دهد ؛ پس از ورود پیک به داخل خانه ، با تهدید اسلحه و ضمن نشان دادن جسد مقتول وی را مجبورکردم تا بر روی زمین خوابیده و دست هایش را طوری قرار دهد که من بتوانم آنها را از پشت سر ببندم و ... " . 

دستگیری قاتل فراری در باند فرودگاه مهرآباد/ سرقت 30 هزار دلار پس از ارتکاب جنایت+ عکس

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت : متهم در ادامه اعترافات خود عنوان داشته است که اسلحه کمری را در داخل یک ساختمان نیمه ساخت در محدوده اتوبان یادگار امام مخفی کرده که بلافاصله کارآگاهان به این محل مراجعه اما در بازرسی دقیق از این محل ، اسلحه ای کشف نشد ؛ همچنین متهم در قسمت دیگری از اعترافاتش مدعی گردید که مبلغ 30 هزار دلار سرقت شده را در خرابه ای واقع در نزدیکی محل کار خود پنهان کرده که این محل نیز شناسایی اما در بازرسی از آن ، هیچگونه پولی کشف نشد . 

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده با اشاره به وجود تناقضات متعدد در اظهارات متهم عنوان داشت : "با توجه به عدم کشف اسلحه و پول های سرقتی در مکان های اعلامی از سوی متهم و همچنین وجود تناقضات فراوان در اظهارات این شخص و با عنایت به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی ، شناسایی انگیزه واقعی جنایت و همچنین کشف دیگر مدارک و شواهد مربوط به پرونده ( اسلحه کمری و ... ) در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است . 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار