مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌گو با باشگاه خبرنگاران:

نکات مهم درباره برگزاری آزمون سراسری 94

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: آزمون سراسری سال 94 ، چهل و پنجمین آزمون سراسری کشور است که امسال در روزهای 21 و 22 خرداد ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ ثبت نام از داوطلبان آزمون سراسری سال 94 برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی و بین المللی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی همچنین برای کد رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی،‌ دانشگاه پیام‌نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی و دانشگاه فرهنگیان انجام شده است. 

در همین خصوص حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: به کلیه داوطلبان توصیه می‌شود که مندرجات دفترچه راهنمای شرکت در آزمون سراسری را که به همراه کارت شرکت در آزمون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و قابل مشاهده و پرینت می‌باشد دقیقا مطالعه نمایند. در این دفترچه کلیاتی در رابطه با برگزاری آزمون، آشنایی با پاسخنامه و نحوه علامت‌گذاری در آن، نحوه پاسخگویی به سوالات، تعداد سوالات و دفترچه‌های آزمون، چگونگی حضور داوطلب در جلسه آزمون، ساعت و تاریخ برگزاری آزمون و توضیحات لازم در زمینه‌های دیگر درج شده است.

وی افزود: در حوزه‌های امتحانی صبح‌ها راس ساعت 7 صبح و بعد از ظهر‌ها راس ساعت 14:30 بسته خواهد شد و شروع فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها راس ساعت 7:30 دقیقه و بعد از ظهرها راس ساعت 15 آغاز می‌شود. 

توکلی ادامه داد: هر داوطلب برای ورود در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاک‌کن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشند. 

همچنین هر داوطلب ضرورت دارد که با توجه به گروه آزمایشی انتخابی و با توجه به شماره داوطلبی که در بالای کارت شرکت در آزمون هم به عدد و هم به حروف نوشته شده و همچنین آدرس محل برگزاری آزمون که در ذیل کارت شرکت درآزمون درج شده است نسبت به شناسایی حوزه امتحانی خود اقدام نموده تا در روز برگزاری آزمون با آرامش کامل در جلسه حاضر شود. به کلیه داوطلبان شهرستان‌های بزرگ مانند تهران، شیراز، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز و غیره توصیه می‌شود که حتما یک روز قبل از اجرای آزمون حوزه امتحانی خود را شناسایی نمایند. 

توکلی گفت: داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی مانند کیف دستی، ساک دستی، کتاب ، جزوه، هر گونه یادداشت، ماشین‌حساب، تلفن‌همراه، قلم نوری و غیره، به جلسه آزمون اکیدا خودداری نمایند. بدیهی است در صورتی که داوطلبی عمدا یا سهوا هر یک از این وسایل را با خود به جلسه آزمون ببرد آن فرد به عنوان متخلف تلقی می‌شود و با وی رفتار خواهد شد. 

وی در ادامه افزود: به داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی 5 گانه اکیدا توصیه می‌شود که پس از ورود به حوزه‌های امتحانی مربوط با توجه به شماره داوطلبی مندرج در کارت شرکت درآزمون خود که هم به عدد و هم به حروف در بالای کارت شرکت در آزمون درج شده است و با توجه به تابلوهای راهنما در حوزه امتحانی سالن محل اجرای آزمون و صندلی خود را شناسایی کنند. 

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: در جلسه آزمون عمومی و اختصاصی به هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی یک پاسخنامه داده می‌شود که در این مستطیل مطلقا نباید چیزی نوشت و علامتی گذاشت و به غیر از محل‌های مشخص شده در روی پاسخنامه از نوشتن و علامت گذاری در سایر محل‌ها خودداری شود در غیر اینصورت فرد به عنوان متخلف تلقی می‌شود. 

وی بیان کرد: داوطلب باید محل مخصوص جوابی را که در پاسخنامه برای هر سوال در نظر می‌گیرد به وسیله مداد سیاه نرم پر رنگ پر کند. 

وی در پایان گفت: در تست‌های 4 گزینه‌ای برای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط به منظور خنثی کردن پاسخ‌های حدسی یا تصادفی یک نمره منفی منظور خواهد شد. 
بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود که اگر پاسخ صحیح سوالی را اصلا نمی‌دانند به آن سوال جواب ندهند زیرا به سوالهای بدون جواب نمره منفی یا مثبت تعلق نمی‌گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ‌ها غلط محسوب خواهد شد و به آن سوال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت. 




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار