ایلام؛

پیشرفت فیزیکی 45 درصد ی اجرای طرح آبیاری بارانی مولاب در آبدانان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبدانان از پیشرفت فیزیکی 45 درصدی عملیات اجرایی مرحله سوم و چهارم طرح آبیاری بارانی مولاب در این شهرستان خبرداد.


به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران عباس پیری با اعلام این خبر گفت: عملیان اجرایی این دو مرحله  با حجم 550 هکتار زمین زیر پوشش، در اواخر سال گذشته آغاز شده است که تاکنون سیستم شبکه ای و زهکشی و احداث دو استخر ذخیره آب به ظرفیت 6 هزار متر مکعب در این دو فاز انجام شده و فعالیت های اجرایی ادامه دارد.

پیری با بیان اینکه  این طرح کشاورزی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد گفت: برای اجرای این دو مرحله از طرح بزرگ سد انحرافی مولاب بخش کلات مورموری از توابع شهرستان آبدانان 75 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارهای ملی هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبدانان افزود: این طرح آبیاری بارانی در 11 مرحله اجرایی با احداث یک بند انحرافی بر روی رود خانه سیاه گاو در سال 88 طراحی شده و تا کنون فازهای اول و دوم آن به بهره برداری رسیده است.

وی یادآور شد: با اجرای این دو فاز، زمینه اشتغال بکار مستقیم 150 نفز از جویندگان کار و جوانان بیکار این شهرستان در بخش کشاورزی فراهم می شود.

این طرح آبیاری  با هدف   افزایش عملکرد محصولات کشاورزی در واحد سطح، کاهش هزینه های جانبی کشاورزان و افزایش درآمد بهره وران در حال اجراست که با اجرای کامل این طرح کشاورزی، سه هزار هکتار از مزارع مستعد بخش کلات مورموری زیر کشت آبی قرار می گیرند.
 
 انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.