نوبخت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

افزایش تولید در چارچوب سیاست‌ اقتصاد مقاومتی از دستاوردهای دوساله دولت است

سخنگوی دولت گفت: تولید در بخش‌های مختلف در چارچوب سیاست‌ اقتصاد مقاومتی رشد فزاینده‌ای داشت و دولت در واقع یک گام اصلاحی در جهت استفاده منابع برداشت و در راستای بهبود درآمد و درمان جامعه و کاهش هزینه از جیب مردم، منابع را هدفمند در اختیار آنان قرار داد.

افزایش تولید در چارچوب سیاست‌ اقتصاد مقاومتی از دستاوردهای دوساله دولتبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به باشگاه خبرنگاران درباره اینکه دولت در آستانه دومین سالگرد دولت تدبیر و امید، مهمترین دستاورد قابل دفاع خود چه می‎داند، اظهار داشت: با وجود مضایق تحریمی و تقلیل منابع و با توجه به تغییر قیمت نفت از بالای 108 دلار به زیر 50 دلار رشد منفی اقتصادی را به رشد مثبت رساندیم. 
 
وی افزود: مسئله نرخ تورم که عامل بازدارندگی در رشد اقتصادی است، کاهش پیدا کرد و از بالای 45 درصد به زیر 15 درصد رسید که این میزان رقم به اندازه 30 واحد است. 
 
نوبخت با بیان اینکه دولت به هیچ وجه از این حد فعالیتها راضی نیست، تصریح کرد: ما همچنان منتظریم طی برنامه‌ای اقدامات مثبت‌تری انجام دهیم و این مسئله را نیز نباید فراموش کرد که دولت در شرایطی این فعالیت‌ها را کرد که 120 میلیارد دلار درآمد سالانه به 24 میلیارد دلار تغییر کرد، قیمت نفت کاهش یافت و آثار تحریم همچنان وجود دارد، اما با همه این محدودیتها این اقدامات را مثبت تلقی می‌کنیم و امیدواریم طی برنامه مناسب‌تری در برنامه ششم توسعه اقتصاد خود را به وضع مطلوب برسانیم. 
 
سخنگوی دولت گفت: با توجه به همه سختی‌هایی که در این مسیر وجود داشت و قابل توجیه نیز بود، مهمترین فعالیت ما سمت‌گیری اقتصادی است که در این راستا طرح تحول نظام سلامت در چارچوب اجرای هدفمند یارانه‌ها صورت گرفت. 
 
وی اضافه کرد: دولت در واقع یک گام اصلاحی در جهت استفاده منابع برداشت و در راستای بهبود درآمد و درمان جامعه و کاهش هزینه از جیب مردم، منابع را هدفمند در اختیار آنان قرار داد. 
 
نوبخت اضافه کرد: همچنین تولید در بخش‌های مختلف در چارچوب سیاست‌ اقتصاد مقاومتی نیز رشد فزاینده‌ای داشت و امیدواریم مجموعه این فعالیت‌ها و مساعی دولت عامل محدودکننده مردم برای برخورداری از یک رفاه نسبی باشد و تحریم ظالمانه را بشکنیم. 
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: دولت ، تدبیر ، امید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار